27-05-2012 / Ayman van Bregt

Social media ondersteunt communicatie tussen bedrijven en klanten steeds meer via kanalen zoals Twitter en Facebook. Zowel kleine en grote bedrijven hebben via social media contact en interactie met klanten wat kan bijdragen aan merkbeleving en het behalen van zakelijke resultaten

Dell heeft daarom de infographic ‘10 social media tips when commenting and responding to customers online‘ opgesteld die bedrijven kan helpen om effectiever te reageren via social media op vragen van klanten en potentiĆ«le klanten.

10 tips bij het reageren en antwoorden op vragen van klanten via social media

Hieronder zijn de tips van Dell op een rij gezet:

  1. Gebruik je gezond verstand;
  2. Toon respect;
  3. Beperk je tot je eigen rol;
  4. Deel geen informatie die niet publiek is;
  5. Hou rekening met auteursrechten;
  6. Wees open en transparant;
  7. Laat je menselijke kant zien;
  8. Verdiep je in de community en de mensen die hier aan deelnemen;
  9. Zorg voor een professionele en herkenbare uitstraling als merk;
  10. Hou focus op je eigen zakelijke doelen.

In de onderstaande infographic kun je meer tips vinden over hoe je het beste kunt reageren op mensen via social media, afhankelijk van de aard van het bericht:

Mocht je met Twitter meer willen halen uit jouw klantenservice, lees dan het artikel ‘Vijf tips om klantenservice te bieden via Twitter‘.