07-02-2014 / Martijn Baten

10 tips voor betere Facebook updates

Op Facebook kun je als bedrijf de interactie opzoeken met klanten met behulp van een Facebook bedrijfspagina. Door het plaatsen van Facebook updates en aansprekende content op de bedrijfspagina, kun je de interactie door fans van je bedrijf stimuleren. Daarnaast draagt de interactie door fans bij een statusupdate bij aan het laten opvallen van de update binnen Facebook in de tijdlijn van de fans van de bedrijfspagina. Het algoritme dat het nieuwsoverzicht op Facebook samenstelt, EdgeRank, houdt onder andere rekening met de interactie bij statusupdates. Recente aanpassingen aan het nieuwsoverzicht maken het in toenemende mate tot een uitdaging om op te vallen in het nieuwsoverzicht.

Het artikel ‘Facebook nieuwsoverzicht focust op kwalitatieve content‘ geeft meer uitleg over de recente aanpassingen die Facebook aan EdgeRank heeft gedaan. Het bureau WeAreSocialMedia ontwikkelde op basis van deze ontwikkelingen een infographic met 10 tips om Facebook updates te plaatsen die de interactie en betrokkenheid van fans stimuleren. Het resultaat is hieronder weergegeven:

Infographic: 10 Tips To Write Engaging Facebook Posts

 

10 tips voor goede Facebook updates

Meer veranderingen aan het Facebook nieuwsoverzicht

Recentelijk zijn er meer veranderingen doorgevoerd aan de manier waarop Facebook het nieuwsoverzicht samenstelt. Via onderstaande artikelen is hier meer over te lezen: