09-07-2014 / Ayman van Bregt

4 tips voor adverteren op twitterTwitter heeft op het Twitter-blog een gast-artikel van Hootsuite gepubliceerd met vier tips voor het adverteren op Twitter. De vier tips om effectief te adverteren op Twitter staan in dit artikel op een rij.

4 tips voor adverteren op Twitter

Hootsuite is een social media management-tool waarmee verschillende social media platformen beheerd kunnen worden. Hootsuite stelt dat advertenties op Twitter hetzelfde resultaat opleveren tegen 33% van de kosten ten opzichte van andere betaalde kanalen.

  1. Gebruik organische content om het succes te bepalen van betaalde advertenties
    Gebruik de content waarmee je wilt gaan adverteren eerst via het reguliere Twitter-account om te kijken hoe de doelgroep reageert en interacteert met de geplaatste content. Door verschillende test-boodschappen te monitoren en te zien welke het beste aanslaat (meeste kliks, downloads, informatie-aanvragen, et cetera) kan het advertentiebudget effectiever worden besteed.
  2. Focus op de doelgroep en richt je op de juiste mensen
    Het is mogelijk om op tal van aspecten bij het adverteren op Twitter specifieke focus aan te brengen qua doelgroep. Zo kunnen advertenties getarget worden op bijvoorbeeld geslachtlocatie, remarketing en taal.
  3. Focus op gekwalificeerde kliks voor gerichte ‘direct response’ campagnes
    Hootsuite promoot twee typen content via Twitter advertenties; gratis content zonder registratie en gratis content met registratie via e-mail.  Door bij betaalde advertenties de focus te houden op gekwalificeerde kliks en gewenste interactie kan de beste conversie behaald worden. Het laten ‘verleiden’ om veel hashtags bij een betaalde campagne in te zetten kan juist afleiden van het doel en de gekozen doelgroep.
  4. Verschillende marketingdoelstellingen kunnen behaald worden met adverteren op Twitter
    Naast de ROI van actiegedreven advertenties kan Twitter ook effectief zijn om merken te bouwen en te laden. Hootsuite heeft met een branding doelstelling (merkbekendheid)  de serie ‘Game of Thrones’ succesvol geïntroduceerd ondersteunt met Twitter advertenties. Onderstaande tweet leidde tot meer dan 800.000 views van de video.

 

Meerdere mogelijkheden om gericht te adverteren op Twitter

De Nederlandse Social Media Academie publiceert regelmatig over de ontwikkelingen van Twitter en de mogelijkheden om te adverteren op Twitter. Eerder verschenen de onderstaande artikelen al de mogelijkheden om te adverteren op Twitter: