21-05-2014 / Ayman van Bregt

Twitter Website Cards

Twitter introduceerde onlangs Twitter Website Cards waarmee adverteerders eenvoudiger bezoekers naar een website kunnen trekken door informatie van een website in een advertentie op Twitter te tonen. In dit artikel worden 6 manieren uitgelegd om Twitter Website Cards slim te gebruiken.

6 manieren om Twitter Website Cards slim te gebruiken

De Twitter Website Cards zijn ontwikkeld als een ‘nieuwe manier’ om relevant website bezoek op Twitter te verkrijgen. In het artikel ‘Twitter Cards uitgebreid met Website Cards‘ staat een volledige uitleg van de mogelijkheden van de Twitter Website Cards. Het Amerikaanse Simply Measured geeft in de blogpost ‘Smart Marketer: 6 Ways To Use Twitter’s New Website Cards‘ 6 suggesties om de Website Cards slim te gebruiken.

  1. Rijke context aan content toevoegen
    De Twitter Website Cards geven adverteerders de mogelijkheid om een rijke context toe te voegen aan de content in een advertentie. Twitter-gebruikers kunnen verleid worden met een aantrekkelijke afbeelding, een call-to-action knop en goede tekst waarbij deze drie zaken uiteraard optimaal op elkaar afgestemd kunnen worden.
  2. Veel testmogelijkheden met Twitter Website Cards
    Twitter biedt op dit moment 8 verschillende Website Cards aan waarmee er dus veel testmogelijkheden zijn en er een optimale merkbeleving voor adverteerders mogelijk is. Twitter biedt de volgende Twitter Website Cards aan voor web-gebruikers en mobiele gebruikers:
  • Summary Card: De standaard Website Card met titel, beschrijving, kleine afbeelding en Twitter-account vermelding.
  • Summary Card with Large Image: Gelijk aan de ‘Summary Card’ maar dan met een grote afbeelding.
  • Photo Card: Een Twitter Card met de afbeelding centraal.
  • Gallery Card: Een Twitter Card met een collectie van afbeeldingen.
  • App Card:  Een Twitter Card om een mobiele app voor Android of iPhone te promoten.
  • Player Card: Een Twitter Card om video, audio of media te promoten.
  • Product Card: Een Twitter Card die met name voor e-commerce aanbieders interessant is en waarmee producten onder de aandacht gebracht kunnen worden

De Website Cards zijn een goede basis om bovenstaande Cards te testen passend bij de verschillende typen content die een adverteerder te bieden heeft.

  • Mogelijkheden voor mobiel en desktop
    De Twitter Website Cards zijn zowel voor desktop als mobiele Twitter gebruikers beschikbaar. Analyseer welke vorm beter converteert om op basis daarvan een nog relevantere content en merkbeleving te bieden rekeninghoudend ook met het tijdstip van de advertentie.
  • Voortvertoning van content kan tot meer kliks leiden
    Twitter gebruikers zien een voorvertoning van de Twitter Cards voordat ze klikken. Zorg dus dat de voorvertoning duidelijk is en aansluit bij de verwachting die wordt opgeroepen maar geef niet alles weg. Mensen kunnen juist beter geprikkeld worden om door te klikken.
  • Benut de segmentatiemogelijkheden van Twitter
    De gerichte advertentiemogelijkheden van Twitter bieden tal van mogelijkheden door te segmenteren op interesse, trefwoord en andere opties. Op deze manier kunnen Twitter Website Cards nog meer effect scoren.
  • Meer conversies
    Met de Twitter Website Cards is het mogelijk om het gehele conversieproces door te meten vanaf de geplaatste tweet tot en met website conversie-doelen zoals een inschrijving of aanschaf.