23-08-2011 / Martijn Baten

Wie een Facebook bedrijfspagina heeft, kan op verschillende manieren zijn fans betrekken bij het bedrijf of merk. In het artikel ‘Waarom worden mensen ‘Fan’ van een Facebook fanpagina?‘ op deze site gingen we al in op een aantal manieren waardoor mensen sneller fan van een bedrijfspagina worden.
Nadat je mensen zover hebt gekregen fan te worden kun je verschillende dingen doen om ze meer betrokken te laten worden bij jouw activiteiten en/of merk.

De Amerikaanse site All Facebook heeft een handig overzicht gepubliceerd met veel inspiratie voor verschillende acties op een Facebook bedrijfspagina.
In onderstaand overzicht vind je dan ook 64 mogelijke Facebook strategieën om meer te doen met je bedrijfspagina. De verschillende strategieën zijn onderverdeeld in 8 categorieën zodat je voor verschillende doelen iets kunt vinden.

Onderstaande mogelijkheden kunnen je helpen bij het betrekken van de fans die je bedrijfspagina heeft. Door acties te houden, fans een unieke positie te geven of bijvoorbeeld fans zelf in de schijnwerpers te zetten, kun je ervoor zorgen dat fans vaker terugkomen naar de bedrijfspagina en met elkaar ‘in gesprek’ gaan.
Die interactie is bepalend voor de mate waarin je bedrijfspagina zichtbaar wordt. Dit mede door Edgerank, de formule die Facebook hanteert voor het nieuwsoverzicht van Facebook gebruikers.

Een levendige, aantrekkelijke en goed bezochte Facebook bedrijfspagina mede met behulp van Facebook toepassingenDe mogelijkheden die in onderstaande ‘infographic’ worden opgesomd, zijn enkele suggesties van de makers. Het relevant maken van deze suggesties is belangrijk, want iedereen heeft een andere reden om actief te zijn met een Facebook bedrijfspagina.
Kijk bijvoorbeeld eerst eens rond bij collega ondernemers en hun Facebook bedrijfspagina. Hiervan kun je wellicht leren welke dingen werken op een Facebook bedrijspagina.
Wil je zelf aan de slag met het ontwikkelen van een eigen strategie? Bekijk dan ook eens onze cursus ‘Facebook bedrijfspagina gevorderden‘.