11-11-2011 / Martijn Baten

De Conversocial Facebook Page Profiler

Voor wie een Facebook bedrijfspagina een middel is om interactie over jouw merk, bedrijf, producten/diensten te krijgen is de ‘Facebook Page Profiler‘ van Conversocial een tool om de interactie op Facebook bedrijfspagina’s te elkaar vergelijken. Handig als wilt weten hoe bijvoorbeeld je concurrenten ervoor staan!

Hoe werkt ‘Facebook Page Profiler’?

De tool van Conversocial maakt gebruik van een nieuwe methode. De betrokkenheid van fans op de bedrijfspagina wordt gemeten in IPM: Interacties per duizend fans. Over een periode van 30 dagen wordt de bedrijfspagina geanalyseerd.
Om de IPM te berekenen worden reacties en likes bij elkaar opgeteld en gedeeld door het aantal statusupdates en fans. Hieronder zie je dat overzichtelijk weergegeven.

Inzage in de interactie op je pagina

Van de tool gebruik maken

Handig aan de ‘Facebook Page Profiler‘ van Conversocial is dat je eenvoudig meerdere bedrijfspagina’s met elkaar kunt vergelijken. Om dat te doen ga je in je browser naar de tool: app.conversocial.com/profiler.

In het veld dat verschijnt op de pagina voer je de gebruikersnaam van de bedrijfspagina of de volledige URL in. Klik vervolgens ‘Profile!’. De IPM van je bedrijfspagina wordt dan direct getoond.

Meet de interactie op je Facebook bedrijfspaginaBovenstaande handeling kun je herhalen om meerdere bedrijfspagina’s naast elkaar te zetten. Hierdoor kun je bijvoorbeeld Facebook bedrijfspagina’s van je concurrenten naast elkaar zetten en hun interactie-niveau bekijken.