06-07-2015 / Ayman van Bregt

De kracht van publiceren op LinkedInLinkedIn biedt gebruikers al enige tijd de mogelijkheid om middels een blogfunctie artikelen te publiceren op LinkedIn. Bloggen op LinkedIn biedt aan professionals tal van voordelen. In dit artikel staan de voordelen van publiceren op LinkedIn op een rij.

De kracht van publiceren op LinkedIn

Er zijn tal van plekken online waar kennis gedeeld kan worden. LinkedIn is bij uitstek het platform waar je als professional je kennis en kunde zichtbaar kunt maken door te bloggen en dit te publiceren op het eigen LinkedIn profiel. Met meer dan 360 miljoen professionals wereldwijd op LinkedIn is er in potentie een groot publiek waar je relevante content onder de aandacht kunt brengen.

LinkedIn gebruiker Janet Matta wist haar droombaan te bemachtigen in een ander land door het artikel ‘a post on salary negotiation‘ te publiceren op LinkedIn en had Robbie Abed een ontmoeting met zijn professionele ‘idool’ door het artikel ‘250 coffee meetings in 400 days‘ te publiceren op LinkedIn.

Iedere LinkedIn gebruiker heeft door te publiceren op LinkedIn dus de kans om in contact te komen met andere professionals wereldwijd zoals potentiële klanten, nieuwe werkgevers, samenwerkingspartners et cetera. Kortweg kan het publiceren op LinkedIn leiden tot verdere ontwikkeling van je professionele carrière. De impact van het publiceren op LinkedIn is in een LinkedIn blogpost visueel hieronder weergegeven:

De kracht van publiceren op LinkedIn

Over de mogelijkheden om te publiceren op LinkedIn via de blogfunctie verschenen op de website van de Nederlandse Social Media Academie eerder de volgende artikelen: