20-11-2012 / Martijn Baten

Delen van content

Het bedrijf 33 Across heeft onder 17.000 uitgevers onderzoek gedaan hoe links worden gedeeld met anderen. Ondanks dat je via een website eenvoudig een artikel of webpagina kunt delen door een tweetknop voor Twitter of likeknop voor Facebook, blijkt dat 82 procent van de gedeelde content wordt verspreid door de link eerst te kopiëren en dan te plakken.

Facebook is, na e-mail, het belangrijkste kanaal waar links worden gedeeld. Ruim 19 procent van de content die wordt gedeeld, wordt gedeeld via Facebook. Hiermee wordt de toenemende invloed en het belang van Facebook voor de verspreiding van content benadrukt. Door content eenvoudig deelbaar te maken via Facebook kan een bijdrage worden geleverd aan een goede zichtbaarheid en aanwezigheid op Facebook. Door de mogelijkheid aan je doelgroep te bieden om content verder te verspreiden op Facebook, kan ervoor worden gezorgd dat de content meerdere mensen bereikt en hierdoor vaker wordt bekeken.

Hoe mensen content delen op het web

NSMA Praktijkgids Facebook bedrijfspagina gevorderden

Een levendige, aantrekkelijke en goed bezochte Facebook bedrijfspagina mede met behulp van Facebook toepassingenDe Praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina gevorderden’ leert je om meer te halen uit Facebook en in het bijzonder jouw bedrijfspagina. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om een goede aanpak te kiezen voor jouw Facebook bedrijfspagina in combinatie met toepassingen (Facebook applicaties). Na deze praktijkgids ben je in staat om de door jezelf geformuleerde doelen voor jouw Facebook pagina te realiseren.

Afbeelding: Flickr/Creative Commons/carlos_maya