28-05-2014 / Ayman van Bregt

Gericht op Twitter adverteren op basis van taalTwitter maakt het voor adverteerders mogelijk om gerichter advertentiebudget in te zetten door te adverteren op basis van taalselectie. Dit artikel zet de mogelijkheden van adverteren op Twitter op basis van taal op een rij.

Gericht adverteren op Twitter op basis van taal

In de blogpost ‘Introducing language targeting‘ op het officiële Twitter-blog geeft Twitter aan het belangrijk te vinden om adverteerders dichter bij Twitter-gebruikers in een specifiek land te brengen. Vanaf nu is het daarom mogelijk om in twintig verschillende talen te kunnen segmenteren met advertenties via Promoted Tweets en Promoted Accounts. Deze functionaliteit is wereldwijd beschikbaar voor adverteerders op Twitter.
Het is vanaf nu wereldwijd dus mogelijk om iedereen die in het Nederlands tweets plaatst, te bereiken met Nederlandstalige advertenties. Twitter past verschillende manieren toe om de taal te bepalen van een gebruiker. De taal-instelling van een Twitter-gebruiker, de taal waarin tweets geplaatst worden zijn van groot belang. Indien een Twitter-gebruiker in meerdere talen tweet kunnen er dus ook in verschillende talen advertenties aan deze gebruiker worden getoond.

Via het Twitter Ads account kan gestart worden met adverteren op Twitter op basis van taal. Het instellen van een specifieke taal is eenvoudig zo laat onderstaande afbeelding zien:

 
Gericht op Twitter adverteren op basis van taal

 

Meerdere mogelijkheden om gericht te adverteren op Twitter

De Nederlandse Social Media Academie publiceert regelmatig over de ontwikkelingen van Twitter en de mogelijkheden om te adverteren op Twitter. Eerder verschenen de onderstaande artikelen al over andere mogelijkheden om te adverteren op Twitter: