07-04-2014 / Ayman van Bregt

Het effect van content meten met de LinkedIn Content Marketing ScoreLinkedIn heeft een nieuw meetinstrument geïntroduceerd om het effect van content op LinkedIn te kunnen meten. De LinkedIn Content Marketing Score is een hulpmiddel voor bedrijven, organisaties en merken op LinkedIn om inzicht te krijgen in welke mate content relevant is voor andere LinkedIn gebruikers. In dit artikel wordt de werking en de mogelijkheden van de LinkedIn Content Marketing Score uitgelegd.

Het effect van content meten met de LinkedIn Content Marketing Score

Voor LinkedIn was de uitdaging om met de LinkedIn Content Marketing Score een analysetool te bieden die inzicht geeft in welke impact organische content (waarvoor je niet betaald) en betaalde content (zoals gesponsorde updates) heeft op LinkedIn. De LinkedIn Content Marketing Score werkt als volgt:

  • De LinkedIn Content Marketing Score meet de interactie met jouw content (engagement) op basis van de volgende content; Sponsored updates, LinkedIn bedrijfspagina’s (company pages), LinkedIn groepen, geplaatste updates van medewerkers en waar van toepassing de artikelen van LinkedIn influencers.

 

Het resultaat van deze engagement wordt vervolgens gedeeld door het totaal bereikte aantal mensen. LinkedIn geeft ook suggesties over op welke manier score verbeterd kan worden aan de hand van bereik, frequentie en engagement. De score kan overigens gefilterd worden op regio, profiel van de doelgroep, bedrijfsgrootte en sector. De score zal op maandelijkse basis beschikbaar zijn en wordt in de onderstaande LinkedIn-video verder toegelicht:

 

LinkedIn geeft uitgebreid inzicht in de mogelijkheden van de LinkedIn Content Marketing Score via deze LinkedIn-pagina.