13-11-2015 / Martijn Baten

Klikratio voor Facebook advertenties 35 procent hoger

Het klikratio (CTR) op Facebook advertenties is in het derde kwartaal van 2015 met 35 procent gegroeid ten opzichte van het tweede kwartaal. De kosten per klik dalen daarnaast nog steeds. In dit artikel de laatste cijfers over de prestaties van Facebook advertenties.

Klikratio voor Facebook advertenties 35 procent hoger

Het aantal impressies van Facebook advertenties groeide met 10 procent, vergeleken met de impressies in het tweede kwartaal. De kosten per klik (CPC) op advertenties dalen daarnaast nog steeds met 2 procent per jaar. De recente cijfers over de omzet van Facebook advertenties zijn afkomstig uit het Adobe Digital Index ‘Q3 Digital Advertising Report’. Uit het rapport blijkt dat adverteerders steeds beter weten hoe ze gerichter kunnen adverteren door gebruik te maken van de data die Facebook beschikbaar stelt. Belangrijke informatie hiervoor zijn bijvoorbeeld demografische gegevens, interesses of specifieke technische segmentatiemogelijkheden. Daarnaast stelt Facebook adverteerders steeds beter in staat om verschillende vormen van conversie te realiseren zoals de recent beschikbare leadgeneratie advertenties.

Meer over Facebook advertenties

Met enige regelmaat schrijft de Nederlandse Social Media Academie over het inzetten van Facebook advertenties. Recent verschenen de onderstaande tips & tricks over het adverteren op Facebook: