19-02-2014 / Ayman van Bregt

Leren van hoe grote merken Twitter gebruikenSimply Measured, een Amerikaans bedrijf dat een social media analytics tool levert, heeft in het vierde kwartaal van 2013 onderzoek op Twitter gedaan naar hoe grote merken het sociale netwerk inzetten. In dit artikel staan de belangrijkste inzichten uit het onderzoek op een rij.

Lessen van hoe grote merken Twitter gebruiken

Met 230 miljoen actieve Twitter gebruikers per maand en 500 miljoen tweets per dag zijn er kansen die bedrijven met het sociale netwerk kunnen benutten. Simply Measured onderzocht grote merken en snelgroeiende merken op basis van de Interbrand 2013 top 100 merken en de Forbes top 100 beste MKB-bedrijven die als merk groeien. De Twitter-accounts van de 200 bedrijven werden geanalyseerd van 1 oktober tot en met 31 december 2013. In totaal werden 129.300 tweets, 12,7 miljoen interacties (@replies, mentions, retweets en favorieten), 47.600 links en 52.700 hashtags geanalyseerd. De belangrijkste inzichten uit het onderzoek zijn hieronder op een rij gezet:

  • 92% van de onderzochte merken plaatst minimaal één keer per dag een tweet;
  • Meer dan 36% van de tweets bevatten een link;
  • Het bereik in het vierde kwartaal van 2013 groeide met 20%;
  • Tweets met een afbeelding, foto of link leiden tot 150% meer interactie ten opzichte van het gemiddelde;
  • 54% van de merken uit de lijst van Interbrand gebruiken Twitter meer om eigen content onder de aandacht te brengen en in mindere mate om te reageren op Twitter-gebruikers.
  • 58% van de grote merken hebben een bereik van minimaal 100.000 Twitter volgers. Door de groei van 20% zijn de merken in staat om ook de doelgroep significant uit te breiden.

De resultaten van het gehele onderzoek zijn in het Simply Measured rapport te vinden.

Infographic Simply Measured onderzoek

Simply Measured heeft op basis van het onderzoek een infographic samengesteld met de resultaten van het onderzoek:

Leren van hoe grote merken Twitter gebruiken

 

Meer resultaat behalen met TwitterTwitter benutten voor het vinden van opdrachten of het vinden van een baan.

De NSMA praktijkgids Twitter gevorderden leert je om meer te halen uit het Twitter-platform als sociaal netwerk en jouw Twitter-account. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om (afhankelijk van jouw behoefte) opdrachten of een nieuwe baan te vinden via Twitter.
Koop nu de NSMA Praktijkgids Twitter gevorderden in onze webwinkel.