25-08-2014 / Ayman van Bregt

Introductie LinkedIn 'Sales Navigator' om meer business te genererenRecentelijk heeft LinkedIn de LinkedIn Sales Navigator geïntroduceerd waardoor het makkelijker moet worden om business te genereren via LinkedIn. In dit artikel staan de mogelijkheden van de LinkedIn Sales Navigator op een rij.

Introductie LinkedIn ‘Sales Navigator’ om meer business te genereren

De kracht achter de LinkedIn Sales Navigator is de data op LinkedIn die de relatie tussen kopers en verkopers kan vergemakkelijken en stimuleren.  Met 313 miljoen LinkedIn-leden is het mogelijk om aan de hand van het gedrag van deze professionals matches te maken. Op basis van vraag en aanbod tussen de gebruikers, kan een relatie met elkaar worden opgebouwd. De behoefte waar de LinkedIn Sales Navigator in voorziet komt goed tot uiting in de onderstaande LinkedIn YouTube-video:

 

Mogelijkheden LinkedIn Sales Navigator

De LinkedIn Sales Navigator is beschikbaar via desktop (laptop en pc) en een mobiele browser en heeft in de basis de volgende functionaliteiten:

    • Aanbevelingen voor leads;
    • Alerts wanneer LinkedIn relaties in het nieuws worden genoemd (dankzij de overname van Newsle door LinkedIn);
    • Alerts wanneer LinkedIn relaties van functie of baan veranderen;
    • CRM integratie met Salesforce en Microsoft Dynamics;
    • Uitgebreide mogelijkheden om naar leads te zoeken;
    • TeamLink (inzicht in via wie in jouw netwerk je het beste een introductie kunt krijgen bij een andere LinkedIn gebruiker);
    • InMails (het berichtensysteem van LinkedIn waarmee je iedereen op LinkedIn een bericht kunt sturen);
    • Uitgebreide inzichten in Who’s Viewed Your Profile.

In de onderstaande Linkedin Slideshare-presentatie geeft LinkedIn meer inzicht in de mogelijkheden van de LinkedIn Sales Navigator.

 

De LinkedIn Sales Navigator heeft de ambitie om iedere zakelijke gebruiker met een commercieel doel op LinkedIn te ondersteunen. LinkedIn noemt dit ook wel ‘social selling’ door bij te dragen aan de volgende activiteiten:

  1. Jezelf en de organisatie waarvoor je werkzaam bent professioneel presenteren via LinkedIn;
  2. De juiste mensen vinden op LinkedIn;
  3. Interactie met andere LinkedIn gebruikers aan kunnen gaan met de juiste inzichten;
  4. Instrumenten om een degelijke zakelijke relatie op te kunnen bouwen.

Door te focussen op de juiste mensen en bedrijven, goed geïnformeerd te zijn over belangrijke relaties en hun activiteiten op LinkedIn en te werken aan een vertrouwensband met klanten en potentiële klanten kan het optimale uit de LinkedIn Sales Navigator worden gehaald.
Het is mogelijk om van de LinkedIn Sales Navigator gebruik te maken vanaf 43 euro per maand. Alle informatie over de mogelijkheden van de LinkedIn Sales Navigator zijn te vinden op deze speciale LinkedIn-pagina.