14-02-2012 / Martijn Baten

Organisaties zien in toenemende mate het belang van Facebook voor marketingdoeleinden. In onderstaande infographic van The Social Marketer zijn een aantal inzichten te vinden over het belang van Facebook op het gebied van marketing en de plannen van marketeers voor 2012. De belangrijkste inzichten staan hieronder op een rij:

  • In de Verenigde Staten is Facebook (28%) de grootste plek waar advertenties worden geplaatst;
  •  In 2012 wil 39% van de ondervraagden investeren in zichtbaarheid op Facebook;
  • Marketeers moeten het belang van het nieuwsoverzicht op Facebook meer gaan zien omdat de meeste interactie van Facebook content hier plaatsvind. Meer hierover kun je ook lezen in het artikel ‘De zichtbaarheid van een statusupdate op Facebook‘.
  • Facebook gebruikers vinden het niet vervelend om berichten van hun favoriete merken in het nieuwsoverzicht te zien.

Ben je ook van plan om in 2012 aan de slag te gaan met Facebook voor je organisatie? De Nederlandse Social Media Academie biedt ebooks over het maken en gebruiken van Facebook bedrijfspagina’s. Er is zowel een snelcursus voor beginners als een cursus voor gevorderden waarin je leert meer te halen uit je bedrijfspagina. De NSMA biedt ook maatwerk trainingen aan op het gebied van Facebook en marketing.