14-06-2017 / Ayman van Bregt

Twitter heeft dit jaar diverse functies toegevoegd om bedrijven meer mogelijkheden te bieden voor klantenservice via Direct Messages op Twitter. Ter aanvulling introduceert Twitter vanaf nu call to action knoppen om te gebruiken in privégesprekken met klanten. In dit artikel worden de nieuwe mogelijkheden dankzij de nieuwe call to action knoppen in Direct Messages op Twitter toegelicht.

Nieuwe call to actions voor Direct Messages op Twitter

Eerder dit jaar introduceerde Twitter Custom profileslocatie delen en Twitter Direct Message cards. Met de introductie van de call to action knoppen kunnen bedrijven en organisaties een nog betere ervaring bieden aan klanten. De call to action knoppen stellen bedrijven in staat om een actie aan te bieden aan (potentiële) klanten die eenvoudig uitgevoerd kan worden buiten het chatgesprek, zoals het opstellen van een tweet, het volgen van een Twitter account of het openen van een website binnen de Twitter app.

De volgende call to action knoppen in Direct messages op Twitter zijn beschikbaar:

  • Promotionele tweets
    Bij een geslaagd privégesprek kan een gebruiker de ervaring willen delen of promotie willen maken voor het bedrijf waar de interactie mee plaatsvond. Een gebruiker kan bijvoorbeeld middels de knop een kortingscode delen, andere Twitter gebruikers uitdagen om een spel te spelen of interessante content publiekelijk te delen.
  • Bezoeken van een website
    Gebruikers kunnen via de knop direct een link naar een website openen binnen de Twitter app. Op deze manier kan snel een actie worden verricht zoals bijvoorbeeld het betalen voor een product of dienst of het achterlaten van specifieke informatie. Vervolgens kan een gebruiker snel weer het gesprek continueren in de direct message.
  • Volgen van Twitter accounts
    Gebruikers kunnen in het gesprek eenvoudig met 1 klik een Twitter account volgen om in de toekomst op de hoogte te blijven of eenvoudig een Twitter account terug te vinden.
  • Een gesprek starten met een ander Twitter-account
    Sommige organisaties hebben verschillende Twitter-accounts voor klantenservice. Een verwijzing naar een ander Twitter-account kan een gebruiker helpen om snel een privégesprek op te starten met de juiste afdeling om een probleem op te lossen of de juiste informatie te krijgen.

 

De call to action knoppen in Direct Messages op Twitter zijn per direct beschikbaar voor desktop- en mobiele gebruikers. Meer informatie over de mogelijkheden is in te zien via het Twitter developer blog. De onderstaande afbeelding geeft meer inzicht in de werking van de call to action knoppen in Direct Messages op Twitter:

Nieuwe call to action knoppen in Direct Messages op Twitter

Meer leren over Twitter en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.