26-04-2013 / Martijn Baten

Nieuwe Lay-out Facebook bedrijfspagina's mobiel

Facebook komt met een nieuwe lay-out van Facebook bedrijfspagina’s in de mobiele applicaties. Dagelijks bezoeken miljoenen gebruikers Facebook bedrijfspagina’s waarvan bijna de helft van deze miljoenen gebruikers dit op een smartphone doet. Om deze reden voert het online sociale netwerk enkele aanpassingen door om het bekijken en beheren van bedrijfspagina’s te verbeteren.

Aanpassingen mobiele Facebook bedrijfspagina’s voor gebruikers en beheerders

Voor gebruikers en fans van Facebook bedrijfspagina’s hebben pagina’s een simpelere lay-out gekregen waardoor het eenvoudiger is om informatie te vinden en bekijken. De meest relevante informatie over een bedrijfspagina wordt vanaf nu bovenaan de pagina getoond zoals bedrijfslocatie en afbeeldingen. Daarnaast worden de belangrijkste manieren om interactie te zoeken met een bedrijfspagina bovenaan de pagina weergegeven. Denk hierbij aan de ’Vind-ik-leuk’ knop, ‘Inchecken’, ‘Bellen’, Sturen van ‘Berichten’ en het ‘Delen’ van de pagina.

Voor beheerders van bedrijfspagina’s is het door de wijziging gemakkelijker om te switchen tussen de wijze waarop fans pagina’s bekijken (openbaar) en de weergave voor beheerders (beheer). Daarnaast worden vastgezette statusupdates aan de bovenkant van de pagina vanaf nu helemaal bovenaan de pagina getoond. Dit helpt beheerders om de statusupdates op een Facebook bedrijfspagina nog beter te laten opvallen.

Verschillende lay-out mobiele Facebook bedrijfspagina's

Als beheerder van een bedrijfspagina hoef je grote geen aanpassingen te doen aan de bedrijfspagina. Het is wel aan te raden om informatie op de Facebook bedrijfspagina actueel te houden zodat fans en gebruikers correcte en kloppende informatie zien.

De nieuwe lay-out van mobiele Facebook bedrijfspagina’s is vanaf nu doorgevoerd in de iPhone applicatie van Facebook en de reguliere mobiele browser. Een update voor de Facebook Android applicatie volgt binnenkort.