26-05-2013 / Martijn Baten

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) onder andere dat er vier beste call-to-actions voor Twitter. Verder behandelden we het vernieuwde LinkedIn Today en gratis bellen via Facebook.  In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

De vier beste call to actions op TwitterDe vier beste call to actions voor Twitter

Op basis van 20.000 Promoted Tweets in 2012 deed Twitter onderzoek om te bepalen welke call to actions op Twitter het meest effectief zijn. Onder andere werd de populariteit en interactie van de tweets onderzocht in relatie tot de geplaatste call to action in een tweet. In dit artikel delen we de belangrijkste inzichten en vier call to actions voor Twitter.
Lees verder.

Gratis bellen met FacebookGratis bellen via Facebook

Gratis bellen via Facebook is recentelijk beschikbaar geworden voor Nederlandse gebruikers. Gebruik maken van de belfunctie kan via huidige versies van de mobiele Facebook applicatie of de Facebook Messenger applicatie.
Lees verder.

7 tips voor meer volgers op Twitter

Zeven tips voor meer volgers op Twitter

Op basis van een analyse van acht onderzoeken door Wishpond, zijn zeven tips geformuleerd voor meer volgers op Twitter.
Lees verder.

Kanalen volgen op LinkedIn Today

Vaknieuws gericht volgen met kanalen op LinkedIn Today

Met LinkedIn Today kunnen professionals vanaf nu gerichter vaknieuws volgen via ‘kanalen’. Gebruikers kunnen ruim 20 kanalen volgen met specifiek vaknieuws.
Lees verder.

Verbergen van Facebook nieuwsoverzicht

Statusupdates van Facebook bedrijfspagina’s verbergen in het nieuwsoverzicht

Beheerders van Facebook bedrijfspagina’s krijgen de optie om geplaatste statusupdates niet te tonen in het nieuwsoverzicht van fans. Hiermee is de statusupdate enkel zichtbaar op de tijdlijn van de bedrijfspagina zelf.
Lees verder.

Praktijkgids van de week: Facebook bedrijfspagina maken

Geef bekendheid aan je bedrijf, organisatie, evenement of product met een Facebook bedrijfspagina (fanpage)De praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina maken’ leert je alles om aan de slag te gaan met de mogelijkheden van een bedrijfspagina (fanpagina) op Facebook. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om een Facebook bedrijfspagina (fanpagina voor je bedrijf, organisatie, instelling, merk, product, band of goede doel) optimaal in te richten en efficiënt gebruik te maken van de tijdlijn. Koop deze praktijkgids nu.