02-06-2013 / Ayman van Bregt

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) hoe Twitter kan ondersteunen bij het genereren van leads. Verder behandelden we het vinden van een gepersonaliseerde url van een LinkedIn bedrijfspagina en de introductie van geverifieerde pagina’s door Facebook. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

Facebook introduceert geverifieerde pagina’sGeverifieerd Facebook

Facebook heeft geverifieerde pagina’s geïntroduceerd om gebruikers authentieke pagina’s van onder andere bekende personen te laten onderscheiden van geïmiteerde pagina’s.
Lees verder.

 

Leads genereren via Twitter na update Twitter Cards

Twitter Cards leadgeneratie mogelijkheidLeads genereren via Twitter is nu mogelijk met slechts 1 klik dankzij een update van Twitter Cards. De Lead Generation Twitter Card maakt het mogelijk om in een tweet een Twitter-gebruiker met slechts 1 klik tot actie over te laten gaan.
Lees verder.

 

De gepersonaliseerde LinkedIn bedrijfspagina url vinden in twee stappen

De gepersonliseerde LinkedIn bedrijfspagina url vinden in twee stappenHet aanpassen van de url van een LinkedIn bedrijfspagina is niet mogelijk zoals bij LinkedIn groepen. De link van een LinkedIn bedrijfspagina communiceren in andere middelen (bijvoorbeeld de signature van een e-mailbericht) kan handig zijn om meer volgers te krijgen. In dit artikel staat uitgelegd hoe de url naar een LinkedIn bedrijfspagina gepersonaliseerd kan worden.
Lees verder.

 

Dubbele verificatie bij inloggen op Twitter

Dubbele verificatie bij inloggen op TwitterTwitter introduceert dubbele verificatie bij het inloggen op Twitter om accounts extra te beveiligen. De twee-staps-authenticatie houdt in dat, na het inloggen op Twitter (zoals dit nu gebeurt) er een extra controle is.
Lees verder.

 

Praktijkgids van de week: Social Media Monitoren

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. De praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Verder wordt uitgelegd hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media of online conversaties kunt monitoren.
Koop de NSMA-praktijkgids Social Media monitoren’ in onze webwinkel.