26-07-2015 / Martijn Baten

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de impact van kleiding van professionals op het imago in relatie tot een LinkedIn profielfoto. Verder behandelden we dat Facebook het meten van CPC aanpast voor adverteerders en betere veiligheid op Twitter met het Safety Center. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

 

Een goed imago start met de juiste kleding op de LinkedIn profielfoto

Een goed imago start met de juiste kleding op een LinkedIn profielfoto

LinkedIn onderzocht de impact van kleding van professionals op het imago in relatie tot een LinkedIn profielfoto. In dit artikel staan de belangrijkste inzichten uit het onderzoek op een rij.
Lees verder.

 

De veiligheid op Twitter gewaarborgd met het Safety Center

Betere veiligheid op Twitter met het Safety Center

De veiligheid op Twitter is vergroot met de introductie van het Safety Center om de veiligheid voor gebruikers waarborgen en Twitter veiliger te gebruiken.
Lees verder.

 

Facebook past meten van CPC aan voor adverteerders

Facebook past meten van CPC aan voor adverteerders

Facebook past het beleid aan waarop de CPC (cost per click) bij advertenties wordt berekend. Adverteerders betalen met de aanpassingen alleen nog voor meetbaar webverkeer en geïnstalleerde applicaties.
Lees verder.

 

Uit het NSMA-archief: Facebook LikeBezoekers van Facebook bedrijfspagina’s zoeken voornamelijk klantenservice

Facebook is bij uitstek een middel om te verbinden met klanten en fans van je bedrijf. Een nieuwe studie laat zien dat bezoekers van Facebook bedrijfspagina’s voornamelijk opzoek zijn naar klantenservice.
Lees verder.

 

Overzichtelijke social media rapportages met SumAll

sumall_logo_highSumAll biedt een duidelijke en overzichtelijke manier om resultaten van social media activiteiten te rapporteren en te delen met collega’s. Met SumAll reports kan eenvoudig een wekelijkse rapportage gemaakt worden in PDF voor social media activiteiten op Twitter, Facebook en Instagram. Als partner van SumAll kunnen bezoekers van de Nederlandse Social Media Academie SumAll Reports aanschaffen met 25% korting. Gebruik deze SumAll link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Hootsuite partnership voor Nederlandse Social Media Academie30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro

Met Hootsuite kunnen bedrijven en organisaties verschillende social media accounts effectief managen op één plek.  Dankzij een partnership met Hootsuite biedt NSMA de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro zonder enigen verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Voor iedereen die op Facebook wil en precies wil weten hoePraktijkgids van de week: Praktijkgids Facebook profiel maken

De praktijkgids ‘Facebook profiel maken’ leert je alles om aan de slag te gaan met Facebook. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om je persoonlijke profiel (ook wel tijdlijn genoemd) op Facebook te maken en te gebruiken.
Koop de praktijkgids Facebook profiel maken nu.