24-11-2013 / Martijn Baten

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de betere nieuwservaring op LinkedIn met LinkedIn Pulse. Verder behandelden we hoe je kunt zien hoe Facebook vrienden en bedrijfspagina’s rangschikt en het maken van een eigen nieuwsoverzicht in een Twitter tijdlijn. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

Betere nieuwservaring door vervanging van LinkedIn Today voor LinkedIn Pulse

Betere nieuwservaring op LinkedIn met LinkedIn Pulse

LinkedIn brengt het nieuws van LinkedIn Today dichterbij gebruikers en integreert daarom Pulse als nieuwsvoorziening. LinkedIn Pulse vervangt LinkedIn Today en zorgt voor een betere nieuwservaring op mobiel en computer.
Lees verder.

Maak met TweetDeck je eigen nieuwsoverzicht als timeline op Twitter

Een eigen nieuwsoverzicht maken in een Twitter tijdlijn met TweetDeck

In dit artikel meer over de nieuwe Twitter functionaliteit geïntroduceerd waarmee gebruikers een eigen nieuwsoverzicht op basis van tweets kunnen maken en als Twitter tijdlijn kunnen delen op Twitter en via een eigen website.
Lees verder.

Nederlandse Facebook gebruik in afgelopen twee jaar verzevenvoudigd

Bekijk hoe Facebook vrienden en bedrijfspagina’s rangschikt

Eén van de onderdelen waarop het Facebook nieuwsoverzicht wordt samengesteld is affiniteit. Een handige tool maakt inzichtelijk met welke Facebook vrienden en bedrijfspagina’s je de meeste affiniteit hebt.
Lees verder.

Leer van 258 merken hoe zij twitter gebruiken

Uit het NSMA-archief: De lessen van hoe 258 grote bedrijven Twitter gebruiken

Brandwatch biedt tools om te monitoren via social media. Zij hebben in 2012 een nieuw onderzoek gedaan naar hoe 258 merken gebruik maken van Twitter en dit afgezet tegen hun onderzoek van 2011. Bekijk hoe jij als organisatie Twitter inzet ten opzichte van deze merken en bedrijven.
Lees verder.

Geef bekendheid aan je bedrijf, organisatie, evenement of product met een Facebook bedrijfspagina (fanpage)NSMA Praktijkgids van de week: Facebook bedrijfspagina maken

De praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina maken’ leert je alles om aan de slag te gaan met de mogelijkheden van een bedrijfspagina op Facebook. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om een Facebook bedrijfspagina (fanpagina voor je bedrijf, organisatie, instelling, merk, product, band of goede doel) optimaal in te richten en efficiënt gebruik te maken van de tijdlijn. Koop de Praktijkgids in de webwinkel.