01-12-2013 / Ayman van Bregt

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de introductie van de LinkedIn Showcase pagina’s waardoor merken beter zichtbaar worden op LinkedIn. Verder behandelden we hoe je status updates voor Facebook bedrijfspagina’s eenvoudiger kunt inplannen en de officiële uitleg wat Twitter is. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

Eenvoudiger updates inplannen voor Facebook bedrijfspagina’s

Updates inplannen op Facebook bedrijfspagina'sHet inplannen van updates voor Facebook bedrijfspagina’s is eenvoudiger geworden. Het is nu mogelijk om met behulp van een kalenderfunctie aan te geven op welke dag de update geplaatst moet worden.
Lees verder.

 

De officiële uitleg wat Twitter is

De officiële uitleg wat Twitter isTwitter legt in een officiële video uit wat Twitter is en wat je met Twitter kunt doen. De kern van Twitter is dat je via Twitter informatie over de hele wereld kunt vergaren over wat er op dit moment aan actualiteiten zich voordoet.
Lees verder.

 

LinkedIn Showcase pagina’s geven merken van organisaties een eigen plek

LinkedIn introduceert Showcase pagina's voor bedrijven om merken beter tot leven te brengenLinkedIn introduceert LinkedIn Showcase pagina’s waarmee organisaties en bedrijven merken beter kunnen presenteren op LinkedIn als onderdeel van een LinkedIn bedrijfspagina.
Lees verder.

 

Uit het NSMA-archief: Leads genereren via Twitter na update Twitter Cards

Twitter Cards leadgeneratie mogelijkheidAfgelopen week heeft Twitter een nieuwe functionaliteit geïntroduceerd voor Twitter Cards. Met behulp van de nieuwe Twitter Cards is het mogelijk om direct leads te genereren via Twitter. Met de ‘Lead Generation Card‘ kunnen gebruikers op Twitter direct interesse tonen in een tweet van een merk, zonder daarvoor Twitter te verlaten of veel informatie in te vullen. Eerder deed Twitter al een test met de Twitter advertenties voor leadgeneratie.
Lees verder.

 

Praktijkgids van de week: Social Media Monitoren

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. De praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Verder wordt uitgelegd hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media of online conversaties kunt monitoren.
Koop de NSMA-praktijkgids Social Media monitoren’ in onze webwinkel.