29-11-2015 / Ayman van Bregt

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de integratie van mobiele Google zoekopdrachten met Facebook. Verder behandelden we de nieuwe Twitter Brand Hub die adverteerders meer inzichten geeft en het verbeterde e-mail en notificatie-platform ATC van LinkedIn. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

FacebookFacebook beter geïntegreerd in mobiele Google zoekopdrachten

Facebook start een samenwerking met Google op het gebied van mobiele zoekresultaten. Hierdoor krijgt Google toegang tot openbare gedeelten van Facebook.
Lees verder.

 

Twitter Brand Hub biedt adverteerders meer inzichtenTwitter Brand Hub geeft adverteerders meer inzichten

Twitter heeft een nieuwe tool geïntroduceerd om adverteerders meer inzichten te bieden in de resultaten en prestaties van Twitter advertenties. In dit artikel staan de mogelijkheden van het nieuwe Twitter Brand Hub op een rij.
Lees verder.

 

LinkedIn verbetert e-mail- en notificatieplatformLinkedIn verbetert e-mail- en notificatieplatform

LinkedIn is al enige tijd bezig met het verbeteren van de communicatie binnen het online sociale netwerk om de hoeveelheid e-mailberichten en notificaties van LinkedIn terug te brengen. Het nieuwe e-mail- en notificatieplatform ATC is hierin een belangrijke stap voorwaarts. In dit artikel staan de wijzigingen op een rij.
Lees verder.

LinkedIn inzetten voor leadgeneratieUit het NSMA-archief: Tips voor het generen van leads via LinkedIn

LinkedIn inzetten voor leadgeneratie is een logische keuze voor B2B professionals. In dit artikel staan tips op een rij om leads via LinkedIn te genereren.
Lees verder.

 

Overzichtelijke social media rapportages met SumAll

sumall_logo_highSumAll biedt een duidelijke en overzichtelijke manier om resultaten van social media activiteiten te rapporteren en te delen met collega’s. Met SumAll reports kan eenvoudig een wekelijkse rapportage gemaakt worden in PDF voor social media activiteiten op Twitter, Facebook en Instagram. Als partner van SumAll kunnen bezoekers van de Nederlandse Social Media Academie SumAll Reports aanschaffen met 25% korting. Gebruik deze SumAll link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Hootsuite partnership voor Nederlandse Social Media Academie30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro

Met Hootsuite kunnen bedrijven en organisaties verschillende social media accounts effectief managen op één plek.  Dankzij een partnership met Hootsuite biedt NSMA de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro zonder enigen verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.

 

LinkedIn benutten voor het vinden van opdrachten of het vinden van een baanPraktijkgids van de week: LinkedIn gevorderden

De praktijkgids ‘LinkedIn gevorderden’ leert je om meer te halen uit LinkedIn. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om (afhankelijk van jouw behoefte) opdrachten of een nieuwe baan te vinden via LinkedIn. Na het doorlopen van de praktijkgids ben je in staat om geavanceerde zoekfuncties en toepassingen van LinkedIn te gebruiken bij het vinden van werk (opdracht en/of baan).
Koop de Pratijkgids LinkedIn gevorderden in onze webwinkel.