21-12-2014 / Martijn Baten

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) het nieuwe design van de LinkedIn homepage. Verder kwam aan bod dat Facebook bedrijfspagina’s binnenkort call-to-action knoppen krijgen en het meten van geïnstalleerde mobiele apps met Twitter Answers. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

Nieuw design voor LinkedIn homepage

Nieuw design voor de LinkedIn homepage

Om het LinkedIn gebruikers makkelijker te maken om te profiteren van de voordelen die LinkedIn aan professionals biedt is er een nieuw design voor de LinkedIn homepage geïntroduceerd. In dit artikel staan de wijzigingen aan de LinkedIn homepage op een rij.
Lees verder.

 

Introductie Twitter Answers om installatie van smartphone apps te meten

Het meten van geïnstalleerde mobiele apps met Twitter Answers

Twitter heeft de mogelijkheden voor mobiel adverteren uitgebreid met Twitter Answers. Met Twitter Answers kunnen app installaties op mobiel als gevolg van betaalde advertenties en organische tweets gemeten worden.
Lees verder.

 

Call-to-action knoppen binnenkort op Facebook bedrijfspagina's

Call-to-action knoppen binnenkort op Facebook bedrijfspagina’s

Facebook bedrijfspagina’s krijgen binnenkort call-to-action knoppen die bezoekers van bedrijfspagina’s attenderen op een specifieke actie. Bedrijven kunnen door het toevoegen van deze knoppen fans en bezoekers nog directer attenderen op een specifiek aanbod.
Lees verder.

 

Uit het NSMA-archief: 10 tips voor betere Facebook updates10 tips voor Facebook updates die interactie stimuleren

Veranderingen aan EdgeRank vraagt om goede Facebook updates van bedrijven op Facebook. Dit artikel geeft 10 tips voor updates die de interactie stimuleren onder fans.
Lees verder.

 

Hootsuite partnership voor Nederlandse Social Media Academie30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro

Hootsuite is een social media management oplossing waarmee bedrijven en organisaties via verschillende apparaten hun verschillende social media accounts kunnen managen. De Nederlandse Social Media Academie biedt haar lezers dankzij een partnership met Hootsuite nu de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro. Gedurende 30 dagen kun je gratis gebruik maken van alle functionaliteiten die Hootsuite Pro biedt zonder enige verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Praktijkgids van de week: Praktijkgids Twitter gevorderden

Twitter benutten voor het vinden van opdrachten of het vinden van een baan.De praktijkgids ‘Twitter gevorderden’ leert je om meer te halen uit het Twitter-platform als sociaal netwerk en jouw Twitter-account. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om (afhankelijk van jouw behoefte) opdrachten of een nieuwe baan te vinden via Twitter.
Koop de NSMA Praktijkgids Twitter gevorderden nu.