06-11-2012 / Martijn Baten

Bekijk de melding van een Facebook bedrijfspagina

Facebook heeft een nieuwe functie geïntroduceerd waarmee fans een melding ontvangen wanneer een bedrijfspagina een statusupdate heeft geplaatst. De nieuwe functionaliteit is een oplossing voor fans van bedrijfspagina’s die, dankzij de aanpassingen aan EdgeRank, statusupdates missen van hun favoriete bedrijfspagina’s. Voor bedrijfspagina’s zelf is het een nieuwe manier om statusupdates onder de aandacht te brengen van fans.

Geen statusupdate meer missen dankzij meldingen

Vanwege het grote aantal gebruikers en bedrijfspagina’s op Facebook, maakt Facebook gebruik van het algoritme EdgeRank om het nieuwsoverzicht voor gebruikers relevant te houden. Dit kan leiden tot situaties waarin gebruikers statusupdates missen die ze wel graag hadden willen zien. Facebook introduceerde eerder ‘Interesselijsten’ om een completer overzicht te krijgen van de bedrijfspagina’s die je graag volgt. In het artikel ‘Filter wat je interesseert op Facebook met ‘Interesselijsten’‘ kun je hier meer over lezen. Met de nieuwe mogelijkheid om meldingen in te stellen zijn gebruikers beter in staat om statusupdates van een bedrijfspagina te zien en te volgen.

Hoe werkt het?

Meldingen ontvangen van Facebook bedrijfspagina'sHet instellen om meldingen van een bedrijfspagina te ontvangen kan via de bedrijfspagina zelf. Fans kunnen dit instellen door het menu dat verschijnt als je met de muis naar de ‘Vind-ik-leuk’ knop gaat. Door de optie ‘Meldingen ontvangen’ te selecteren verschijnen voortaan meldingen in het menu van Facebook wanneer er een nieuwe statusupdate op de bedrijfspagina is geplaatst. Meldingen zijn ook weer uit te schakelen via hetzelfde menu op de bedrijfspagina.