27-09-2011 / Martijn Baten

Binnenkort is het niet meer mogelijk om fans van je Facebook bedrijfspagina een privebericht te sturen. Vanaf 30 September wordt de optie om direct in contact te staan met een Facebook fan stopgezet.
Het uitsluiten van deze mogelijkheid om in contact te komen met fans ligt in lijn met de ontwikkelingen die Facebook eerder doorvoerde rondom de privacy-instellingen en transparantie.

In contact met je Facebook fans

Volgens het helpcentrum van Facebook kun je in het vervolg contact onderhouden met je Facbook fans via het prikbord op je bedrijfspagina. Hier kun je door middel van het plaatsen van updates fans aansporen om te reageren. In het artikel ‘64 Handige tips voor meer betrokkenheid op een Facebook bedrijfspagina‘ kun je inspiratie vinden voor verschillende acties op een Facebook bedrijfspagina die de betrokkenheid van fans kan versterken.

Ook wordt het aanbevolen om gebruik te maken van advertenties op Facebook. In het ebook ‘Facebook bedrijfspagina gevorderen‘ leggen we je uit hoe je kunt zorgen voor meer activiteit op je bedrijfspagina en hoe je een advertentiecampagne op Facebook kunt opzetten.

Meer veranderingen bij Facebook

Vanaf 30 September kunnen Facebook gebruikers ook gebruik maken van ‘Timeline’, een nieuwe uitwerking van het persoonlijke profiel. In het artikel ‘Een overzicht van je leven op Facebook met ‘Timeline’‘ kun je meer lezen over deze en andere veranderingen.