24-05-2013 / Martijn Baten

Verbergen van Facebook nieuwsoverzichtBeheerders van Facebook bedrijfspagina’s krijgen de optie om geplaatste statusupdates niet te tonen in het nieuwsoverzicht van fans. Hiermee is de statusupdate enkel zichtbaar op de tijdlijn van de bedrijfspagina zelf. De optie was eerder al beschikbaar voor adverteerders op Facebook, binnen de advertentietools van Facebook. Nu is deze te gebruiken voor elke beheerder van een bedrijfspagina.

Een Facebook statusupdate verbergen in het nieuwsoverzicht van fans

Verbergen van het nieuwsoverzicht op FacebookHet verbergen van een statusupdate voor het nieuwsoverzicht is eenvoudig. Bij het maken van de update kun je ervoor kiezen om deze in te plannen. Door op het ‘klok-icoon’ te klikken en vervolgens een jaar te selecteren, verschijnt de optie ‘Verbergen van nieuwsoverzicht’. Door deze optie aan te vinken wordt de update verborgen van het Facebook nieuwsoverzicht en alleen op de tijdlijn getoond.

Facebook statusupdates promoten met advertenties

Het verbergen van statusupdates in het nieuwsoverzicht maakt het aantrekkelijk om de statusupdate te promoten met advertenties. Hiermee kun je als beheerder van een bedrijfspagina een nieuwe groep Facebook gebruikers proberen te bereiken die nog geen fan van de bedrijfspagina zijn, zonder dat fans van de pagina hierbij betrokken worden. Dat biedt mogelijkheden voor het tonen van updates die gericht zijn op gebruikers van Facebook die nog geen fan zijn van de bedrijfspagina. Daarnaast voorkomt het dat fans van een bedrijfspagina meerdere malen dezelfde updates van het bedrijf zien. Verborgen statusupdates van het nieuwsoverzicht dragen overigens niet bij aan de ‘Mensen Praten Hierover‘ statistiek en worden ook niet meegenomen in de algemene paginastatistieken.

Tip: NSMA Whitepaper: 10 tips voor effectieve bedrijfspagina’s

NSMA-Whitepaper-10-tips-voor-effectieve-Facebook-bedrijfspaginas-724x1024De Nederlandse Social Media Academie heeft een whitepaper samengesteld met 10 tips om effectiever gebruik te maken van Facebook bedrijfspagina’s. In de whitepaper vind je tips voor onder andere het formuleren van doelstellingen, plaatsen van statusupdates en het bekijken van de paginastatistieken. Je kunt deze whitepaper gratis downloaden via de pagina ‘social media whitepapers’.