12-04-2012 / Martijn Baten

Werken aan de interactie op een Facebook bedrijfspagina

Een Facebook bedrijfspagina kan een manier zijn om klanten en geïnteresseerden te betrekken bij je organisatie. In het artikel ‘Interactie op Facebook leidt tot hogere betrokkenheid bij merken‘ wordt toegelicht dat onderzoek aantoond dat interactie een manier is om mensen om mensen te betrekken bij je merk via een Facebook bedrijfspagina.

Maar hoe kun je werken aan groeiende ‘interactie’ van je Facebook fans? De website Pagemodo geeft in onderstaande infographic een aantal praktische tips en ideeën om te werken aan de ‘interactie’ van fans op je Facebook bedrijfspagina: evenementen, kortingsacties en wedstrijden.

Onderstaande mogelijkheden kunnen je helpen bij het betrekken van de fans die je bedrijfspagina heeft. Door kortingacties te houden, fans een unieke positie te geven of bijvoorbeeld fans zelf in de schijnwerpers te zetten, kun je ervoor zorgen dat Facebook fans vaker terugkomen naar de bedrijfspagina en met elkaar ‘in gesprek’ gaan. Die interactie is bepalend voor de mate waarin je bedrijfspagina zichtbaar wordt. Dit mede door Edgerank, de formule die Facebook hanteert voor het nieuwsoverzicht van Facebook gebruikers