23-05-2016 / Ayman van Bregt

LinkedIn biedt al enige tijd de mogelijkheid om artikelen te publiceren via LinkedIn Publisher. Het ‘bloggen op LinkedIn‘ is in toenemende mate populair omdat blogs beter zichtbaar zijn ter vergelijking met geplaatste updates vanuit het eigen profiel of LinkedIn bedrijfspagina. Dit artikel zet daarom tips voor het effectief publiceren LinkedIn op een rij.

Tips om effectief te publiceren op Linkedin

Publiceren op LinkedIn is functioneel gezien eenvoudig maar is het gepubliceerde bericht ook daadwerkelijk effectief? Trekt het bericht aandacht, likes en deelt het LinkedIn netwerk het bericht?
Veel LinkedIn gebruikers publiceren op LinkedIn maar het daadwerkelijk bereiken van andere LinkedIn gebruikers en interactie stimuleren blijft een uitdaging. De volgende tips van SocialMediaToday bieden uitkomst om effectiever op LinkedIn te publiceren.

  • Bepaal het type LinkedIn bericht
    Het doel van het LinkedIn bericht kan bepaald worden door het type LinkedIn bericht te bepalen. De veelgebruikte varianten van LinkedIn berichten zijn een interview, een ‘wat’-bericht, een ‘waarom’-bericht, een listicle, een ‘hoe’-bericht en de categorie overig. Meer achtergrondinformatie over het type berichten is te vinden in het Epictions-blog.
  • De juiste titel kiezen
    De titel is van groot belang om op te vallen op de ‘drukke’ LinkedIn startpagina. Zorg dat de titel de nieuwsgierigheid wekt door specifiek aan te geven wat men in het artikel kan vinden.
  • De juiste afbeelding kiezen
    De kans is groter dat LinkedIn gebruikers een publicatie op LinkedIn zullen lezen als er een aantrekkelijke afbeelding is geplaatst. Zorg dat de afbeelding de aandacht trekt en een bepaalde emotie oproept die nieuwsgierigheid wekt. Plaats idealiter afbeeldingen met een afmeting van minimaal 700×400 pixels.
  • De lengte van het bericht
    Een publicatie op LinkedIn krijgt de meeste ‘shares’ als het bericht 2000 tot 2500 woorden bevat. LinkedIn publicaties onder de 1000 woorden blijken het meest te worden gedeeld op Facebook en publicaties tussen de 1500 en 2000 woorden op Twitter.
  • Verrijk de content van de LinkedIn publicatie
    Voeg in het bericht afbeeldingen (JPG, GIF en PNG toe van maximaal 10MB), video’s (bijvoorbeeld van YouTube, Vimeo of Vine), andere visuele elementen (zoals tweets, presentaties, grafieken en polls) of links.
  • Voeg een duidelijke call to action (CTA) toe
    Denk goed na over een actie die een lezer kan en wil nemen aan het einde van het artikel. Wees duidelijk over deze Call to Action en maak het ook gemakkelijk om gebruikers deze actie te laten ondernemen. Voorbeelden van veel gebruikte CTA’s zijn de oproep om te reageren, een connectieverzoek te sturen, het bericht te delen of iets te downloaden.
  • Kies de juiste tags voor de LinkedIn publicatie
    LinkedIn biedt de mogelijkheid om drie tags toe te voegen aan het bericht. Op deze manier kunnen artikelen makkelijker worden gerubriceerd om zo te bepalen voor wie het bericht relevant kan zijn.

 

Vergeet tenslotte na het publiceren van een nieuw artikel uiteraard niet om het artikel zelf te delen op LinkedIn en via andere social media of e-mail te verspreiden.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.