16-03-2015 / Ayman van Bregt

Tips om studenten te werven via LinkedInLinkedIn wil bedrijven helpen om op een effectieve en efficiënte manier studenten te werven via LinkedIn voor bijvoorbeeld stageplaatsen, afstudeeropdrachten of in een vroeg stadium jong talent met veel potentie te vinden. Het LinkedIn-rapport ‘Student Recruitment 2.0‘ geeft verschillende tips om studenten te werven via LinkedIn. In dit artikel staan de tips uit het rapport op een rij.

Tips om studenten te werven via LinkedIn

LinkedIn stelt dat veel organisaties nog studenten werven tijdens banenbeurzen en evenementen. Uit het onderzoek van LinkedIn blijkt echter dat studenten zich al in een eerder stadium online hebben georiënteerd, goed weten waar ze naar op zoek zijn en al een ‘shortlist’ van bedrijven en organisaties hebben waar ze in zijn geïnteresseerd. Dankzij social media hebben studenten vaak ook al een beeld van en mening over organisaties gevormd.

Informatie die studenten belangrijk vinden bij het vinden van een nieuwe baan
LinkedIn onderzocht wat studenten belangrijk vinden in een baan. Deze informatie kan belangrijk zijn om te weten welke informatie (en in welke volgorde) geboden kan worden via bijvoorbeeld een LinkedIn bedrijfspagina.

Wat studenten belangrijk vinden in een baan - werven via linkedin

Content marketing bij werving via LinkedIn
Naast het soort informatie is het ook belangrijk om de juiste contentvormen te gebruiken via sociale media en in het bijzonder LinkedIn. LinkedIn stelt dat de volgende verschillende vormen van content marketing effectief zijn om studenten te bereiken.

Content marketing voor werving via LinkedIn
Tips om content via social media te delen
LinkedIn geeft de volgende zes tips voorbedrijven die content via social media willen delen bij de werving van studenten.

Tips om content te delen via social media

Overige tips om studenten te werven via LinkedIn
Verder stelt LinkedIn dat het raadzaam is om aandacht te besteden aan het gebruik van mobiel. Het werven via LinkedIn verloopt steeds meer via mobiel. Studenten gebruiken in eerste instantie hun mobiele telefoon voor het verkrijgen van informatie.
Naast de online activiteiten blijft het ook belangrijk om offline mensen te ontmoeten en te zorgen voor een goede aansluiting tussen off- en online.

Het gehele rapport is te lezen via ‘Student Recruitment 2.0’-website.