01-04-2012 / Ayman van Bregt

Twitter lanceert een oplossing voor ondernemers en MKB-bedrijven om te profiteren van de kracht van het medium om te adverteren en effectiever zaken te doen.

In samenwerking met American Express is er een speciale MKB-propositie ontwikkeld om te adverteren op Twitter. Na het aanmaken van een account kun je, net als de cheques voor een tegoed bij Google Adwords, in aanmerking komen voor een advertentietegoed van $100 om advertentieruimte mee in te kopen bij Twitter.

Functionaliteiten Twitter adverteren

De propositie voor het adverteren bestaat uit twee oplossingen; Promoted Accounts en Promoted Tweets.

  • Promoted Accounts: Deze functionaliteit adviseert Twitter-gebruikers die nog geen volger van jouw account op Twitter zijn om dit wel te gaan doen. De mensen die dit advies krijgen vertonen een overeenkomstig profiel met de huidige volgers van je Twitter-account;
  • Promoted Tweets: Deze functionaliteit is vergelijkbaar met Google Adwords en geeft je de mogelijkheid om de voor jou juiste persoon op het juiste moment te bereiken door middel van advertenties in de resultaten van de Twitter-zoekfunctie. Verder wordt het mogelijk om te adverteren in de timeline van Twitter-gebruikers.

 

Meer business halen uit de Twitter-functionaliteiten bij het zakendoen

Deze Engelstalige Twitter-gids leert je als MBK-bedrijf of ondernemer om effectief en efficiƫnt zaken te doen via de advertentiemogelijkheden van Twitter. De mogelijkheden zijn nog niet voor ieder bedrijf beschikbaar maar meldt je aan en blijf op de hoogte via het speciale Twitter-account @TwitterSmallBiz

Mocht je niet willen adverteren maar wel meer business halen uit Twitter. Bekijk dan ons ebook ‘Cursus Twitter gevorderden‘. In dit ebook leer je om opdrachten te halen uit Twitter als platform en nieuwe klanten te vinden.

In de onderstaande video ‘Twitter for small business’ worden de mogelijkheden van Twitter adverteren voor het MKB en ondernemers uitgelegd: