30-07-2014 / Ayman van Bregt

Twitter neemt Cardspring overTwitter heeft de betaaldienst Cardspring overgenomen. Cardspring biedt digitale uitgevers de mogelijkheid om een brug te slaan naar fysieke verkooppunten van retailers. In dit artikel wordt meer informatie over de overname uiteengezet.

Twitter neemt Cardspring over

Cardspring maakt het mogelijk om met behulp van digitale cards een aanbieding te doen aan een lezer, op bijvoorbeeld een nieuwssite, die naar aanleiding van deze aanbieding direct een transactie tot stand kan laten komen met behulp van een creditcard. De card-technologie van Cardspring sluit hierdoor goed aan bij de ontwikkelingen van het afgelopen jaar met Twitter cards. Cardspring biedt de mogelijkheid aan retailers om digitale coupons, een loyalty programma of een specifieke actie aan te bieden. Cardspring heeft een naadloze integratie op mobiel en waarborgt daarmee de mobiele gebruikersbeleving. Retail kan op deze manier de relatie met klanten ook online effectief onderhouden.

De overname door Twitter moet Cardspring de mogelijkheid bieden om de huidige oplossing verder uit te bouwen tot nog meer innovatie koopbelevingen voor consumenten van online naar offline. Meer over de overname is te lezen op het Twitter-blog en het Cardspring-blog.