11-10-2011 / Martijn Baten

60 seconds on social media

Op social media platformen vinden dagelijks veel interacties plaats en worden er allerlei soorten content gedeeld. In onderstaande infographic van de website Gopopcorn.ca zijn indrukwekkende statistieken weergegeven over het aantal statusupdates die per minuut gedeeld worden op verschillende social media platformen.

Het doorzoeken van al die updates op social media platformen kan interessante inzichten opleveren voor je organisatie. Door online conversaties en gedeelde content binnen social media te observeren, kun je waardevolle informatie vinden voor jezelf of jouw onderneming.

Wat gebeurt er op social media in 1 minuut

Als je aan de slag wilt met het monitoren op social media, is het belangrijk om het doel helder te hebben. Aan de hand van je doel kun je makkelijker filteren wat wel en niet relevant is. Wil je bijvoorbeeld jouw producten verkopen of wil je marktinzichten verkrijgen over de ervaringen van klanten in relatie tot jouw product?

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)De Nederlandse Social Media Academie heeft vanaf deze week een nieuw ebook over het monitoren van social media. In de cursus ‘Social Media monitoren‘ leer je hoe je een goede start kunt maken met monitoren door een helder doel te formuleren. In het ebook wordt verder uitgelegd hoe je kunt monitoren op verschillende social media platformen (Blogs, Facebook, LinkedIn en Twitter). Naast het monitoren leer je hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media platformen of online conversaties kunt monitoren.

NSMA geeft bij de eerste 10 ebooks 20% korting weg. Klik op deze link en gebruik in de winkelwagen kortingscode NSMAmonitoren.