03-08-2015 / Ayman van Bregt
LinkedIn introduceerde meer dan een jaar geleden LinkedIn Showcase pagina’s om merken, producten en diensten van organisaties meer zichtbaarheid te geven. Maar hoe zet je een LinkedIn Showcase pagina op als onderdeel van een bedrijfspagina?
In dit artikel staan tips voor een goede LinkedIn Showcase pagina op een rij.
Tips voor een goede LinkedIn Showcase pagina
De LinkedIn Showcasepagina’s kunnen een overzichtelijke plek bieden voor specifieke gebruikers en klantgroepen die geïnteresseerd zijn in de merken, producten of diensten van een organisatie. Op deze manier kunnen bedrijven gerichter communiceren met (potentiële) klanten en interesse wekken en vasthouden voor het portfolio van producten en diensten.
LinkedIn Showcase pagina’s zijn gekoppeld aan de LinkedIn bedrijfspagina van een organisatie. Hierdoor kan per dienst, product of merk een eigen bereik opgebouwd worden met volgers die geïnformeerd worden, vergelijkbaar met de functies en mogelijkheden van een LinkedIn bedrijfspagina.
De volgende drie tips zijn van belang bij het aanmaken en inrichten van een LinkedIn Showcase pagina.
- Keuze van de naam voor een LinkedIn Showcase Pagina
Kies, vergelijkbaar bij het kiezen van een goede domeinnaam, een goede naam voor de LinkedIn Showcase pagina. Hou hierbij rekening met de vindbaarheid van de pagina binnen de zoekmachine van LinkedIn. Zorg dat deze naam aansluit op de belangrijkste zoekwoorden vanuit het perspectief van een gebruiker. De url van de LinkedIn Showcase pagina is namelijk uniek en niet direct als url gekoppeld aan de url van de LinkedIn bedrijfspagina. - De LinkedIn Showcase Pagina aanmaken
De LinkedIn Showcase pagina aanmaken kan eenvoudig door in te loggen op de eigen LinkedIn bedrijfspagina. Klik vervolgens naast ‘Edit’ op het driehoekje-icoon en kieze voor ‘Create a Showcase Page’.
Indien er meer dan 10 LinkedIn Showcase pagina’s nodig zijn kun je dit aanvragen bij het LinkedIn support team. - De LinkedIn Showcase pagina optimaliseren
Nu de LinkedIn Showcase pagina is aangemaakt, is het van belang deze optimaal in te richten om meer volgers te kunnen trekken en vast te houden.Zorg dat de belangrijkste zoektermen (zie tip 1) ook opgenomen worden in de beschrijving. Voeg een link toe naar de desbetreffende product- of merk-website.
Upload een logo en omslagafbeelding in PNG, JPEG of GIF formaat en nodig vervolgens ook alvast mensen uit om de LinkedIn Showcase pagina te gaan volgen bijvoorbeeld via andere sociale media of een e-mail nieuwsbrief et cetera.