Een overzicht van statistieken voor Facebook bedrijfspagina’s

A brief guide into Facebook Insights

Een Facebook bedrijfspagina kent verschillende statistieken om effecten inzichtelijk te maken. Welke statistieken relevant zijn is voor elke doelstelling en bedrijfspagina verschillend. True Digital maakte daarom een infographic met de verschillende inzichten die je vanuit de statistieken van je Facebook bedrijfspagina kunt meten. De verschillende cirkels in de infographic laten de relatie zien tussen de belangrijkste Facebook statistieken. De infographic maakt inzichtelijk wat de relatie is tussen impressies van de bedrijfspagina tot nieuwe fans.

Facebook statistieken op een rij

Hieronder staan de verschillende statistieken met een korte toelichting op een rij:

Vrienden van vrienden (Friends of friends): Dit is iedereen die je potentieel met je bedrijfspagina kunt bereiken.

Impressies (Impressions): Het totale aantal keer dat iemand iets van je bedrijfspagina heeft kunnen zien in het nieuwsoverizcht of ticker.

Bereik (Reach): Het aantal mensen dat een impressie van je bedrijfspagina heeft ontvangen. Mogelijk zien mensen je geplaatste content meer dan één keer.

Impressies van statusupdates (Post Impressions): Het aantal keer dat een statusupdate van je Facebook bedrijfspagina is vertoond in het nieuwsoverzicht of ticker. Dit kan zowel van een fan als niet-fan van je bedrijfspagina zijn.

Bereik van statusupdates (Post Reach): Het aantal mensen dat een impressie van een statusupdate heeft ontvangen en bekeken.

Betrokken gebruikers (Engaged Users): Het aantal mensen dat op een statusupdate van je bedrijfspagina heeft geklikt.

Praten hierover (Talking about this): Het aantal gebruikers dat je statusupdate hebben ‘geliked’, erop hebben gereageerd of deze hebben gedeeld. Meer hierover in het artikel ‘Nieuwe statistieken en inzichten voor Facebook bedrijfspagina’s‘.

Nieuwe ‘Vind-ik-leuks’ (New Likes): Het aantal mensen dat een geplaatste statusupdate van  je bedrijfspagina heeft ‘geliked’.

Pageviews ingelogde gebruikers (Logged-in pageviews): Het aantal keer dat je Facebook bedrijfspagina is bekeken terwijl iemand was ingelogd bij Facebook.

Infographic: A brief guide to Facebook Insights

Facebook Insights infographic

Meer weten over Facebook statistieken voor bedrijfspagina’s?

Een levendige, aantrekkelijke en goed bezochte Facebook bedrijfspagina mede met behulp van Facebook toepassingenHet ebook ‘Cursus Facebook bedrijfspagina gevorderden‘ leert je de statistieken te vinden en deze te gebruiken ter optimalisatie van je pagina. Daarnaast worden een aantal handige tips en tricks gegeven om meer uit de statistieken te halen. Lees meer over dit ebook.