25-06-2014 / Ayman van Bregt

Adverteren op Twitter met remarketing tagTwitter heeft de mogelijkheden voor het adverteren op Twitter uitgebreid met remarketing-mogelijkheden. Met remarketing is het mogelijk om bezoekers van een website, een advertentie te tonen op Twitter van dezelfde website. In dit artikel staan de remarketing mogelijkheden bij het adverteren op Twitter op een rij.

Remarketing mogelijk bij adverteren op Twitter

De mogelijkheden om te adverteren op Twitter worden steeds uitgebreider. Sinds december heeft Twitter tal van nieuwe functies geïntroduceerd om het adverteren op Twitter te vergemakkelijken (zie de artikelen onderaan dit artikel). De meest recente functie van Twitter is de introductie van remarketing. Door het toevoegen van een ‘stukje’ code (een website-tag) kan een bezoeker van de website gevolgd worden op Twitter.
Met behulp van deze website-tag is het mogelijk om bezoekers die een website bezocht hebben vervolgens advertenties op Twitter te tonen via Promoted Tweets en Promoted Accounts.
Twitter biedt ook inzicht aan de hand van statistieken zodat de effectiviteit van de website-tag inzichtelijk gemaakt kan worden.
Twitter heeft met onder andere @1800flowers en @Betabrand geëxperimenteerd met het gebruik van een website-tag. Uit dit experiment is gebleken dat het een effectieve manier van adverteren is (veel lagere kosten voor het acquireren van nieuwe klanten). De privacy van Twitter gebruikers die de ‘Do Not Track‘-functie aan hebben staan is gewaarborgd bij deze manier van adverteren.
In de onderstaande Twitter-infographic is een uitleg van de remarketing mogelijkheden bij Twitter-advertenties te zien:

Remarketing mogelijk bij adverteren op Twitter

Meerdere mogelijkheden om gericht te adverteren op Twitter

De Nederlandse Social Media Academie publiceert regelmatig over de ontwikkelingen van Twitter en de mogelijkheden om te adverteren op Twitter. Eerder verschenen de onderstaande artikelen al de mogelijkheden om te adverteren op Twitter: