Gemakkelijk producten verkopen via Instagram

Dagelijks bezoeken meer dan 200 miljoen gebruikers een zakelijk account op Instagram. De interesse van gebruikers om eenvoudiger producten te kopen via Instagram neemt dan ook toe. In dit artikel een uitleg hoe het gemakkelijker producten verkopen via Instagram werkt.

Tips voor bijgewerkte social media accounts van bedrijven

Het is raadzaam om regelmatig de eigen social media accounts in kaart te brengen en waar nodig op te schonen. In dit artikel worden voor Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en YouTube afzonderlijk verschillende tips en adviezen gegeven voor bijgewerkte social media accounts van bedrijven.

Verkoopmogelijkheden op Instagram verder uitgebreid

Vorig jaar introduceerde Instagram al de mogelijkheid om gerichter producten te verkopen via Instagram in de Verenigde Staten. Nu worden de verkoopmogelijkheden op Instagram verder uitgebreid naar andere landen. In dit artikel staan de verkoopmogelijkheden op Instagram verder toegelicht.

De opkomst van het stories-formaat op social media

Sinds de introductie van het stories-formaat door Snapchat in oktober 2013 is het overgenomen door platformen zoals Instagram en WhatsApp en daarna omarmd door veel gebruikers. In dit artikel wordt de opkomst en ontwikkelingen van het stories-formaat op social media toegelicht.

Carousel advertenties komen naar Instagram Stories

Adverteerders op Instagram kunnen gebruik maken van de mogelijkheid om drie verschillende korte video’s te combineren in een zogenoemde carousel advertentie. De advertenties worden als Instagram Stories weergegeven. Dit artikel geeft inzicht in de mogelijkheden van carousel advertenties.

Vanaf nu direct inplannen van berichten op Instagram

Instagram heeft wijzigingen doorgevoerd aan de eigen API. Dankzij de zogenoemde API zijn bedrijven in staat om data van Instagram te bewerken en via eigen systemen informatie op Instagram te publiceren. In dit artikel wordt het direct inplannen van berichten op Instagram toegelicht.

Nederlandse organisaties gebruiken social media om te zenden

Het Nederlandse bedrijfsleven zet social media met name in om hun eigen naamsbekendheid te vergroten en om doelgroepen te informeren. De meeste organisaties gebruiken deze kanalen daarentegen in veel mindere mate om klantenservice te verlenen of om inzichten in de leefwereld van klanten op te doen.

Facebook meest ingezet door Nederlandse bedrijven

De meeste Nederlandse organisaties gebruiken meerdere social media platformen voor hun externe communicatie. Uit de eerste editie van het Nederlandse Social Media onderzoek blijkt dat Facebook het meest populaire platform is, gevolgd door LinkedIn en Twitter.