Menu
Incompany trainingen
  • Overzicht
  • Investeren in digitale vaardigheden
  • Online social media training
  • LinkedIn Training
  • Inzichten uit social media
  • Social media marketing
  • Contentstrategie voor social media
  • Social selling
Whitepapers
  • Overzicht
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter
  • Overige
Tips en Tricks
  • Overzicht
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter
  • Overige
Achtergrond
  • Over NSMA
  • Klanten
  • Pers
  • Contact

Facebook Tips en Tricks

Praktische tips en tricks voor het zakelijk inzetten van Facebook. Verzorgd door social media specialisten en professionals uit de praktijk.

  • Home
  • Tips en Tricks
  • Facebook Tips en Tricks
26-07-2011 Inchecken op locatie met Facebook Places

Facebook Places is een locatiegebaseerde dienst van Facebook. Met Facebook Places kun je aan je Facebook vrienden laten weten dat je ergens op een locatie bent. Zo kun je laten zien op welke locaties je graag komt en vrienden zien makkelijk of je bij hen in de buurt bent. Eerder gingen we in op het toevoegen van […]

22-07-2011 Personaliseer je nieuwsoverzicht op Facebook

Het nieuwsoverzicht van een Facebook profiel is voor veel gebruikers de belangrijkste pagina. Hier vind je de updates van vrienden en bedrijfspagina’s die je volgt. Standaard worden in het nieuwsoverzicht als eerste de updates getoond waarbij de meeste interactie plaatsvindt. Je kunt jouw nieuwsoverzicht ook instellen naar persoonlijke wens, zodat je zelf bepaalt welke updates als eerste worden […]

19-07-2011 Een Facebook fanpagina maken, maar welke?

Wie op Facebook een pagina voor zjin/haar bedrijf , organisatie of merk wil opstarten, krijgt de keuze uit een aantal verschillende categorieën waaruit gekozen moet worden. Een bedrijfspagina richt zich specifiek op bedrijven maar Facebook pagina’s worden vaak ook fanpagina genoemd maar heb je als bedrijf fans? Sommige wel natuurlijk (Apple bijv.) maar veel bedrijven niet dus […]

15-07-2011 Hoeveel mensen zien jouw Facebook bedrijfspagina updates werkelijk?

Vanaf een eigen bedrijfspagina (fanpagina) op Facebook kun je updates (tekst, foto’s, links, video’s) plaatsen die alle fans van jouw Facebook-pagina kunnen zien. De wijze waarop bepaald wordt met welke prioriteit een fan jouw update ziet, hangt af van Edgerank. Edgerank is het eigen algoritme van Facebook waarmee bepaald wordt in welke mate in update door anderen […]

12-07-2011 Social Memories: Je eigen Facebook activiteiten in een ‘boek’

Het vastleggen van jouw activiteiten op Facebook kun je nu ook doen in de vorm van een tastbaar boek. Met Social Memories, een innovatieve dienst van Deutsche Post DHL, maak je van je Facebook activiteiten een boek. Zeker leuk voor nu, maar natuurlijk ook prachtig voor later. Het boek wordt samengesteld met behulp van een […]

08-07-2011 Videobellen met je vrienden via Facebook

Sinds deze week is het mogelijk om vanuit Facebook te videobellen met je vrienden. De samenwerking tussen Facebook en Skype maakt het nu mogelijk om via Facebook de videoverbinding met jouw Facebook-vrienden tot stand te brengen. Het was al mogelijk om via tekst met je vrienden te chatten en nu voegt Facebook daar video aan […]

05-07-2011 Verander Facebook in Excel

Wie dagelijks op kantoor werkt, kan zich voorstellen dat managers niet altijd blij zijn als medewerkers veelvuldig Facebook bekijken onder werktijd. In sommige gevallen kan het echter zo zijn dat het soms even moet. Er is iets bedacht waarmee je jouw Facebook pagina kunt veranderen in een Excel sheet. Je kunt hiermee vervolgens Facebook vanuit […]

01-07-2011 Laat klanten ‘inchecken’ bij je bedrijf op Facebook Places

Facebook Places is de locatiegebaseerde dienst van Facebook. Facebook gebruikers kunnen met Facebook Places via hun mobiele telefoon ‘inchecken’ op een locatie en zo laten weten aan hun Facebook-vrienden waar zij zijn. Voor bedrijven en organisaties kan Facebook Places kansen bieden om zichtbaar te worden in het netwerk van mensen die bij op jouw locatie […]

29-06-2011 Communiceer in een afgesloten omgeving via een Facebook groep

Met Facebook kun je contact met klantgroepen of gelijkgestemden onderhouden in een eigen groep. Dankzij de functie Facebook Groepen kun je een groep aanmaken waar mensen hun mening en interesse over een bepaald onderwerp met elkaar kunnen delen. Het fijne is, dat groepen besloten of openbaar gemaakt kunnen worden. Stap 1 – Klik op ‘Groep […]

24-06-2011 Waarom worden mensen ‘Fan’ van een Facebook fanpagina?

Op Facebook kun je een fanpagina aanmaken voor je bedrijf of organisatie. Mensen die op de pagina komen kunnen ‘fan’ worden van deze pagina en zo updates ontvangen die op de pagina worden geplaatst. Maar waarom worden mensen fan van een Facebook fanpagina? Hieronder een aantal tips wat wel goed werkt en wat je beter […]

  • Nieuwer
  • 1
  • …
  • 80
  • 81
  • 82
  • Ouder
  • Nieuwsbrief

    Wil je op de hoogte blijven van de laatste social media ontwikkelingen? Abonneer je hieronder op de maandelijkse social media nieuwsbrief van NSMA.

Incompany trainingen
  • Overzicht
  • Investeren in digitale vaardigheden
  • Online social media training
  • LinkedIn Training
  • Inzichten uit social media
  • Social media marketing
  • Contentstrategie voor social media
  • Social selling
Whitepapers
  • Overzicht
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter
  • Overige
Tips en Tricks
  • Overzicht
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter
  • Overige
Achtergrond
  • Over NSMA
  • Klanten
  • Pers
  • Contact
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • misc
  • Abonneer op onze nieuwsbrief

  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookie statement
  • Disclaimer
  • Copyright