Menu
Incompany trainingen
  • Overzicht
  • Investeren in digitale vaardigheden
  • Online social media training
  • LinkedIn Training
  • Inzichten uit social media
  • Social media marketing
  • Contentstrategie voor social media
  • Social selling
Whitepapers
  • Overzicht
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter
  • Overige
Tips en Tricks
  • Overzicht
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter
  • Overige
Achtergrond
  • Over NSMA
  • Klanten
  • Pers
  • Contact

Twitter Tips en Tricks

Praktische tips en tricks voor het zakelijk inzetten van Twitter. Verzorgd door social media specialisten en professionals uit de praktijk.

  • Home
  • Tips en Tricks
  • Twitter Tips en Tricks
14-08-2011 Twitter als een professional met sneltoetsen voor #nieuwetwitter

Iedereen die gebruik maakt van Twitter via een pc en webbrowser heeft inmiddels moeten geloven aan de #NieuweTwitter interface en heeft niet langer de keuze om de initiële interface te gebruiken. Naast klachten van mensen die moeten wennen (zie de hashtags #NieuweTwitter en #NewTwitter) is er ook een voordeel: Je kunt nu snel schakelen dankzij sneltoetsen voor Twitter (alleen dus als […]

10-08-2011 Meer volgers krijgen als merk op Twitter

Onlangs deed Get Satisfaction onderzoek naar de redenen waarom mensen op Twitter een merk gaan volgen en waarom ze kiezen om interactie te hebben met merken op verschillende social media platformen. De infographic onderaan dit artikel laat de resultaten zien. Hieruit blijkt vooral dat mensen op zoek zijn naar deals en speciale aanbiedingen. Uit het […]

10-08-2011 Foto’s direct uploaden via Twitter

Iedereen die voorheen een foto of andere afbeelding op Twitter wilde plaatsen, was normaal gesproken afhankelijk van externe tools zoals het voorbeeld in dit artikel. Het is vanaf nu ook mogelijk om foto’s direct via Twitter te uploaden. Hieronder wordt uitgelegd hoe het werkt: Stap 1 – Klik op het camera symbool Onder het invoerveld […]

07-08-2011 Inzichten en statistieken halen uit Twitter

Twitter is steeds vaker voor bedrijven een belangrijk communicatie-instrument in de digitale marketing- en communicatiemix. Duidelijke sturing op basis van inzichten en statistieken is daarbij in onze optiek belangrijk. Enerzijds dwingt sturing organisaties om na te denken over wat ze met Twitter wil bereiken. Anderzijds kan het inzichten brengen over de eigen organisatie die van […]

06-08-2011 Twitter nu ook in het Nederlands beschikbaar

Vanaf nu is Twitter ook in het Nederlands beschikbaar. Dankzij de hulp van een groep vrijwilligers is de website van Twitter volledig in het Nederlands vertaald. Met de vertaling van Twitter in het Nederlands, is Twitter nu werkend in 11 verschillende talen. Het instellen van Twitter in het Nederlands gaat niet automatisch en moet je zelf […]

03-08-2011 Het beste moment om op Twitter content te plaatsen

In het artikel (Meer impact realiseren op Twitter met jouw Tweets) werden een aantal tips gegeven over hoe je meer effect kunt realiseren met de teksten in je Tweets zodat mensen sneller op door jou gedeelde links klikken. Dit artikel gaat over een aantal tools (Timely, Tweriod en WhentoTweet) waarmee je inzicht kunt krijgen over […]

31-07-2011 Meer impact op Twitter realiseren met jouw Tweets

Dagelijks worden er circa 460.000 nieuwe aanmeldingen geregistreerd voor Twitter. Aan de ene kant is Twitter waardevol voor de dialoog die je met anderen kunt aangaan, maar veel mensen delen ook gewoon links via Twitter. Deze mensen hopen dat op deze links geklikt wordt zodat er webverkeer ontstaat (bijvoorbeeld naar een website). Vooral in dat […]

29-07-2011 Koppel je Twitter-account aan je Facebook profiel

Regelmatig krijgen we bij de Nederlandse Social Media Academie de vraag hoe een Twitter account gekoppeld kan worden aan een Facebook profiel. We geven graag antwoorden op vragen, dus in dit artikel wordt uitgelegd hoe je dit eenvoudig kunt doen: Stap 1 – Ga naar de tool Om je accounts te koppelen, ga je in je webbrowser […]

27-07-2011 Monitoren wat op Twitter gezegd wordt

Op Twitter uiten mensen makkelijk hun ervaringen over mensen, merken, bedrijven, producten en ga zo maar door. Dit zijn meesteal hele positieve of hele negatieve ervaringen. Neutrale berichten komen minder voor en vallen minder op. Organisaties voelen soms terughoudendheid om actief te zijn op Twitter uit angst voor negatieve berichtgeving. Als dat zo is, ben […]

24-07-2011 Foto’s en andere bestanden delen via Twitter

Op Twitter stellen mensen regelmatig de vraag hoe ze een foto of bijvoorbeeld een document of pdf-bestand kunnen delen via Twitter. We gaan er in dit artikel vanuit dat deze mensen gebruik maken van Twitter via de website Twitter.com en niet via mobiel of een Twitter-cliënt (zoals Tweetdeck of Hootsuite). Een goede tool om bestanden […]

  • Nieuwer
  • 1
  • …
  • 73
  • 74
  • 75
  • Ouder
  • Nieuwsbrief

    Wil je op de hoogte blijven van de laatste social media ontwikkelingen? Abonneer je hieronder op de maandelijkse social media nieuwsbrief van NSMA.

Incompany trainingen
  • Overzicht
  • Investeren in digitale vaardigheden
  • Online social media training
  • LinkedIn Training
  • Inzichten uit social media
  • Social media marketing
  • Contentstrategie voor social media
  • Social selling
Whitepapers
  • Overzicht
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter
  • Overige
Tips en Tricks
  • Overzicht
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter
  • Overige
Achtergrond
  • Over NSMA
  • Klanten
  • Pers
  • Contact
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • misc
  • Abonneer op onze nieuwsbrief

  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookie statement
  • Disclaimer
  • Copyright