12-03-2018 / Ayman van Bregt

LinkedIn heeft wijzigingen aangekondigd aan de algemene voorwaarden van het platform. Een belangrijke oorzaak voor het doorvoeren van aanpassingen zijn de wijzigingen in de Europese wetgeving op het gebied van de General Data Protection Regulation (GDPR, in Nederland ook bekend als AVG). In dit artikel staan de belangrijkste wijzigingen aan de algemene voorwaarden van LinkedIn op een rij.

Wijzigingen aan de algemene voorwaarden van LinkedIn

De wijzigingen zullen per 8 mei ingaan en bevatten aanpassingen in de gebruikersovereenkomst, privacy-policy en cookie-policy en de professional community policies. De wijzigingen kunnen worden samengevat in drie onderdelen:

  • Transparantie en keuze van advertenties
    LinkedIn zal gebruikers meer controle geven over de keuzes die gemaakt worden op basis van de data afkomstig van LinkedIn gebruikers voor het tonen van advertenties.
  • Inzichten en aanbevelingen
    LinkedIn zal gebruikers meer en eenvoudiger inzicht geven in hoe persoonlijke suggesties op het platform tot stand komen. LinkedIn doet dit aan de hand van gegevens van een gebruiker, vergelijkbaar bij het tonen van advertenties.
  • Professional Community Policies
    LinkedIn is een community die gebouwd is op haar gebruikers. De wijzigingen in de voorwaarden zijn er op gericht om gedegen maatregelen te kunnen nemen op het moment dat LinkedIn gebruikers zich niet aan de regels houden.

Meer inzicht in de wijzigingen van LinkedIn wordt aangeboden in het speciale GDPR Helpcentrum  en het reguliere  LinkedIn Helpcentrum.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.