21-01-2013 / Stefan Mooren

Bestanden delen - LinkedIn bedrijfspaginaHet is voortaan mogelijk om bestanden zoals afbeeldingen, documenten en presentaties te delen via LinkedIn bedrijfspagina’s. Dit biedt mogelijkheden voor bedrijven om relevante bestanden te delen met hun volgers en betrokkenheid te stimuleren. Voorheen konden statusupdates van bedrijfspagina’s alleen bestaan uit tekst of URL’s naar een website.

6 tips voor het delen van bestanden

Er zijn verschillende manieren denkbaar waarop het delen van afbeeldingen, documenten en presentaties via een LinkedIn bedrijfspagina kunnen bijdragen aan meer betrokkenheid van volgers. Wanneer de volgers van de bedrijfspagina reageren op de statusupdate of deze delen met hun eigen netwerk, ontstaat er een kettingeffect die het bereik van de statusupdate vergroot. Reden te meer voor bedrijven om na te denken over de manier waarop het delen van bestanden kan bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. Hieronder zijn zes tips op een rij gezet voor het delen van bestanden via een LinkedIn bedrijfspagina:

  1. Gratis whitepapers: Het delen van gratis whitepapers biedt volgers relevante kennis over een specifiek onderwerp. Omdat er niet betaald hoeft te worden voor deze kennis, groeit de kans dat er positieve interactie plaatsvindt en de statusupdate verder wordt verspreid;
  2. Onderzoeksrapporten: Onderzoek zorgt ervoor dat er meer kennis over een bepaald onderwerp ontstaat. Het delen van onderzoeksrapporten kan aandacht voor een product of dienstverlening genereren;
  3. Bedrijfspresentaties: Veel bedrijven maken presentaties over hun producten en/of dienstverlening. Deze presentaties hoeven niet meer via een externe website zoals Slideshare gedeeld te worden. Voortaan kan dit ook direct als statusupdate;
  4. Best practices: Vooral binnen het B2B domein zijn best practices een manier om de interesse van beslissingsnemers te wekken. Bedrijven kunnen hierop inspelen door best practices via LinkedIn inzichtelijk te maken;
  5. Merkbeleving: Grafisch materiaal en/of foto’s kunnen bijdragen aan de merkbeleving bij volgers van de bedrijfspagina. Denk hierbij aan een fotocollage die de bedrijfscultuur communiceert of afbeeldingen in de huisstijl van het merk;
  6. Infographics: Het grafisch vormgeven van informatie kan een manier zijn om aandacht te trekken van potentiële klanten of opdrachtgevers. Bedrijven kunnen infographics bijvoorbeeld toepassen voor het communiceren van onderzoeksresultaten, best practices of andere informatie die relevant is voor de gewenste doelgroep.

Bestandsformaten en -grootte

Niet alle bestandsformaten en -groottes zijn ondersteund voor het delen via een LinkedIn bedrijfspagina. Het bestand mag niet groter zijn dan 100 mb en moet voor komen in de lijst met toegestane bestandsformaten. In de afbeelding hieronder zijn deze bestandsformaten weergegeven:

Toegestane bestandsformaten - LinkedIn bedrijfspagina's

Een bestand toevoegen

Het toevoegen van een bestand aan de statusupdate van een LinkedIn bedrijfspagina is erg eenvoudig. Naast het tekstvak is het icoon van een paperclip zichtbaar. Klik hierop en kies via het venster dat verschijnt het gewenste bestand.

bestand toevoegen - statusupdate LinkedIn bedrijfspagina (2)

Na het kiezen en uploaden van het bestand, verschijnt er een voorvertoning van het bestand dat is toegevoegd aan de statusupdate. Het is mogelijk om de titel en/of beschrijving van deze voorvertoning aan te passen als deze nog niet naar wens is. In het artikel: De voorvertoning van gedeelde content op LinkedIn aanpassen wordt uitgelegd hoe dit werk. Via het reguliere tekstvak kan er nog een extra boodschap worden toegevoegd aan de statupdate. Op deze manier kunnen volgers worden verleid om het bestand te bekijken of te delen met hun eigen netwerk. Kies ‘Share’ om de statusupdate inclusief het bestand te delen.

voorvertoning wijzigen - statusupdate LinkedIn bedrijfspagina

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.