04-08-2020 / Martijn Baten

Sinds het voorjaar is mogelijk voor Nederlandse gebruikers om gebruik te maken van LinkedIn Stories. Nu stories zijn uitgerold onder alle Nederlandse gebruikers en bedrijven, start LinkedIn een nieuwe test met het beschikbaar maken van Stories Ads voor een selecte groep bedrijven.  ­

Impactvolle videoadvertenties door LinkedIn Stories Ads

Hoewel het onduidelijk is op dit moment hoe het gebruik van LinkedIn Stories eruitziet (LinkedIn wil hierover nog geen cijfers bekend maken), moet het inzetten van Stories Ads bedrijven gaan helpen om gerichter hun doelgroep te bereiken. Door het inzetten van impactvolle full-screen videoadvertenties kunnen adverteerders via de LinkedIn Campaign Manager hun bedrijf, propositie of aanbod onder de aandacht te brengen. Daarvoor kunnen ze gebruik maken van de bekende zakelijke targetingmogelijkheden die LinkedIn biedt, zoals targeting op bedrijfsnaam, functietitel of branche.

Stories Ads worden getoond tussen de Stories die geplaatst worden door personen en bedrijfspagina’s, bovenin de mobiele app van LinkedIn. Het is mogelijk om de advertenties zowel in een verticaal als vierkant formaat in te zetten. De video’s mogen een duur hebben tussen de 3 tot 30 seconden en kunnen zowel nieuwe als al bestaande video’s zijn. Onderstaande afbeelding laat een voorbeeld zien hoe een Stories advertentie op LinkedIn eruit ziet.

LinkedIn start test met Stories Ads in Nederland

LinkedIn Stories Ads test met selecte groep adverteerders

Tijdens de zomermaanden test LinkedIn het effect van Stories Ads door een gesloten test met adverteerders. Hieraan doen enkele honderden adverteerders mee, verspreid over de landen waar LinkedIn Stories tot nu toe uitgerold zijn. Tijdens de test monitort LinkedIn aandachtig de advertentieprestaties en wordt gekeken naar de ervaring die de advertenties achterlaten onder gebruikers om de kwaliteit ervan te beoordelen.

Onduidelijkheid over uitbreiding van LinkedIn Stories

Het is op dit moment nog onduidelijk wanneer Stories Ads beschikbaar komen voor alle bedrijven die aanwezig zijn op LinkedIn. Vooralsnog zijn de LinkedIn Stories ook nog niet wereldwijd beschikbaar en LinkedIn geeft aan dat de functie echt nog in een testfase zit op dit moment. Naast Nederland is de functie vooralsnog alleen te gebruiken in Brazilië, Frankrijk, de Emiraten (UAE) en Australië.

NSMA Whitepaper - Kennis delen via social media

Download de gratis whitepaper ‘Kennis delen via social media’

Wil jij aan de slag met kennis delen via social media? Download onze gratis whitepaper ‘Kennis delen via social media’ met daarin een selectie van onze beste tips & tricks die helpen om als zakelijke professional kennis te delen via social media.

  • Vul hieronder je gegevens in en je krijgt een link naar de NSMA whitepaper toegestuurd.