Voor professionals is een leven lang leren en ontwikkelen een belangrijk onderdeel van hun carrière. Voor organisaties zorgen voldoende opleiding en training ervoor dat dat ze talent kunnen aantrekken en behouden en dat medewerkers actueel en relevant blijven voor de markt. Bijvoorbeeld door te investeren in de digitale vaardigheden van medewerkers.

Betere online zichtbaarheid door medewerkers

Eén van de actuele behoeftes is het ontwikkelen van voldoende digitale vaardigheden om de organisatie te kunnen vertegenwoordigen in de onlinewereld. Doordat medewerkers communicatiekanalen zoals social media leren gebruiken in hun werk, kunnen zij zichzelf beter online presenteren, netwerken en hun kennis delen. Dat zorgt voor persoonlijke groei van medewerkers, maar levert evengoed ook een bijdrage aan de commerciële bedrijfsdoelen.

Opleidingsadvies en trainingen voor social media

Vanuit onze unieke visie op het ontwikkelen van digitale kennis en vaardigheden kan NSMA voor jouw organisatie aan de slag met een gericht opleidingsadvies. Op basis van een analyse waar de organisatie staat ten aanzien van de aanwezige digitale kennis-en vaardigheden (nulmeting) wordt een geheel op maat gemaakt opleidings-of ontwikkelplan opgesteld. Het resultaat hiervan is een strategisch opleidingsplan voor de organisatie.

Vervolgens gaat NSMA aan de slag met het ontwikkelen van methoden die medewerkers gaan stimuleren om hun eigen digitale vaardigheden te ontwikkelen. Bijvoorbeeld door het oprichten van een eigen interne bedrijfsacademie met opleidingen en trainingen die de leercultuur in de organisatie bevorderen op dit gebied. Maar ook het vormgeven van een online leeromgeving met studiemateriaal behoort tot de mogelijkheden.

We houden in onze aanpak altijd rekening met de leerdoelen, context en het kennisniveau van de organisatie. NSMA werkt met een team van social media specialisten, communicatiedeskundigen en online professionals uit de praktijk. Experts met kennis van zaken en veel praktijkervaring.

Gebruik maken van de SLIM-subsidie

Met de SLIM-subsidie wil het kabinet leren en ontwikkelen in het MKB stimuleren. Door de subsidie Stimuleringsregeling leren en ontwikkelen in het mkb (SLIM) kunnen organisaties investeren in de kennis groei en ontwikkeling van hun personeel, bijvoorbeeld op het gebied van social media, online marketing en digitalisering.

Voor bedrijven in het MKB die stappen willen maken in het vergroten van de kennis en vaardigheden op het gebied van social media, online marketing en digitalisering biedt de SLIM-subsidie een interessante kans. In samenwerking met de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) en de SLIM-subsidie kunnen organisaties werken aan een eigen opleidingsplan en/of een interne bedrijfsacademie voor hun medewerkers en zo hun persoonlijke groei versnellen.

Voor de subsidieregeling is actie op korte termijn vereist. De subsidieaanvraag moet tussen 1 september en 30 september 2020 zijn ingediend. Bij de eerste openstelling in maart 2020 werden in totaal 2.117 aanvragen ingediend. De SLIM-subsidie is dus een populaire regeling voor bedrijven. Ook in 2021 zullen er weer aanvragen voor de SLIM-subsidie ingediend kunnen worden.

Ondersteuning van NSMA

NSMA denkt graag met je mee hoe jouw bedrijf het beste stappen kan maken in het ontwikkelen van digitale vaardigheden onder medewerkers. Hiervoor kijken we graag met je naar de mogelijkheden om gebruik te maken van de SLIM-subsidie. Ook helpen we je graag bij het doen van de subsidieaanvraag via onze deskundige partner. Wat er precies nodig is voor het aanvragen van de SLIM-subsidie lees je via deze pagina.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem gerust direct contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak. We zijn te bereiken op het e-mailadres info@socialmediaacademie.nl of telefonisch via 06 – 10 15 29 46 van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.30 uur.