Met een incompany LinkedIn training krijgen medewerkers praktische handvatten om LinkedIn te gebruiken in hun werk. Tijdens de training leren medewerkers hoe zij zichzelf het beste kunnen profileren op LinkedIn als professional en kunnen netwerken met relevante relaties.

Op LinkedIn staan persoonlijke interactie en communicatie vanuit de organisatie centraal. Tijdens de incompany LinkedIn training wordt stilgestaan hoe professionals zichzelf beter en relevanter op LinkedIn zichtbaar kunnen maken aan de hand van een eigen personal brand. Hiervoor komen de belangrijkste onderdelen van een goed geoptimaliseerd LinkedIn profiel aan bod. Ook leren medewerkers hoe ze hun zakelijke relaties via LinkedIn kunnen onderhouden en op welke manieren ze ambassadeurschap kunnen creëren onder goede relaties. Tot slot krijgen deelnemers handige do’s en don’ts om op een gepaste manier deel te nemen op het platform.

 

Programma

De incompany social media trainingen en workshops van NSMA worden altijd op basis van maatwerk verzorgd waardoor het programma aansluit op de behoefte en context van de organisatie. Na een kennismaking en intake wordt een passend programma op maat ontwikkeld dat hierop aansluit. Onze trainingen zijn in de meeste gevallen opgebouwd vanuit het principe ‘denken’ en ‘doen’, zodat deelnemers de geleerde kennis ook direct leren toepassen. Op hoofdlijnen bestaat onze LinkedIn training uit de volgende onderdelen:

1. Introductie

De LinkedIn training wordt altijd gestart met het verduidelijken van de doelstelling en de context van waaruit de rest van de training wordt gewerkt. Zo maken deelnemers kennis met het veranderende consumenten-en mediagedrag en de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van LinkedIn. Ook zal worden uitgelegd hoe LinkedIn als platform werkt. De introductie wordt afgerond door stil te staan bij de belangrijkste kaders en richtlijnen van de organisatie ten aanzien van LinkedIn.

2. Jezelf presenteren op LinkedIn

Deelnemers leren tijdens de LinkedIn training zichzelf optimaal professioneel te presenteren door het vormen en formuleren van de uitgangspunten voor een eigen personal brand en het analyseren van de huidige online identiteit. Alle LinkedIn profielen van de deelnemers zullen op basis van 10 punten op voorhand worden beoordeeld met een persoonlijke score om verbeterpunten aan te reiken die kunnen worden toegepast tijdens- en na afloop van de training. Door middel van een toolkit worden de 10 punten toegelicht zodat deelnemers met deze handreiking hun eigen LinkedIn profiel kunnen verbeteren.

3. Netwerk uitbouwen en onderhouden op LinkedIn

Deelnemers leren hoe zij via LinkedIn op gerichte wijze hun zakelijke netwerk kunnen vergroten en hun relaties op duurzame wijze kunnen onderhouden. Hiervoor wordt onder andere stilgestaan bij het belang van relevante content. Tijden de LinkedIn training wordt inzichtelijk gemaakt op welke manieren professionals effectief nieuwe relaties kunnen leggen en met welke tactieken zij deze kunnen onderhouden. Aan de hand van verschillende praktische werkopdrachten gaan de deelnemers aan de slag met hun eigen netwerk.

4. Do’s en don’ts voor LinkedIn

De deelnemers krijgen een aantal praktische do’s en don’ts in het gebruiken van LinkedIn voor professionele doeleinden. Hierbij zal aandacht zijn voor social media etiquette en wat wel en niet wenselijk is op LinkedIn. Ook kunnen tijdens dit onderdeel specifieke onderdelen uit het social media beleid van de organisatie bespreekbaar gemaakt worden.

Martijn Baten Neem contact op voor advies Bel mij terug