Menu
Incompany trainingen
  • Overzicht
  • Investeren in digitale vaardigheden
  • Online social media training
  • LinkedIn Training
  • Inzichten uit social media
  • Social media marketing
  • Contentstrategie voor social media
  • Social selling
Whitepapers
  • Overzicht
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter
  • Overige
Tips en Tricks
  • Overzicht
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter
  • Overige
Achtergrond
  • Over NSMA
  • Klanten
  • Pers
  • Contact

Facebook Tips en Tricks

Praktische tips en tricks voor het zakelijk inzetten van Facebook. Verzorgd door social media specialisten en professionals uit de praktijk.

  • Home
  • Tips en Tricks
  • Facebook Tips en Tricks
20-12-2022 Aan de slag met een Social Media Contentkalender

Het werken met een social media contentkalender is een praktisch hulpmiddel om te plannen en te organiseren wat je op sociale media gaat plaatsen. Door je activiteiten op spocial media te plannen kun je de consistentie van je merk verhogen, de interactie met je volgers verbeteren en de impact van je sociale media activiteiten vergroten.

18-05-2020 Kennis delen via social media

Kennis delen via social media is gemeengoed geworden met als doel om daar zichtbaar te zijn waar klanten (en prospects) van organisaties zich bevinden. Maar wat is de waarde van het zenden van een boodschap als de doelgroep deze niet ontvangt?

06-05-2020 Profileren via social media

Wie online niet zichtbaar is, mist als professional interessante kansen. Dit artikel geeft inzichten in het online zoekgedrag van mensen en tips hoe je als professional beter zichtbaar kunt zijn en daarmee jezelf beter kunt profileren via social media.

30-12-2019 Automatisch leden goedkeuren voor Facebook groepen

Beheerders van Facebook groepen kunnen vanaf nu, door voorwaarden in te stellen, automatisch nieuwe leden laten goedkeuren. Door deze nieuwe instelling kunnen beheerders tijd besparen bij het managen van hun groep, terwijl er wel nog een controle plaatsvindt voordat gebruikers toegelaten worden.

05-12-2019 Gids voor het gebruik van Facebook Creator Studio

De Facebook Creator studio maakt het eenvoudig om berichten op Facebook en Instagram voor te bereiden en in te plannen. De nog voor veel mensen onbekende Creator Studio heeft nog meer functionaliteiten om content via de verschillende platformen te verspreiden.

11-11-2019 Facebook wijzigt advertentiestatistieken voor video en leads

Facebook heeft eind oktober verschillende wijzigingen doorgevoerd aan advertentiestatistieken voor video en leads. Het online sociale netwerk verwijdert alle statistieken behorend bij 10-seconden videoweergaven en hernoemt daarnaast een aantal videostatistieken.

22-10-2019 Facebook introduceert sjablonen voor Stories

Met sjablonen voor Stories kunnen bedrijven eenvoudig en snel hun boodschap overbrengen middels het stories-formaat. Daarnaast komen er nieuwe mogelijkheden voor het managen en afhandelen van conversaties met klanten via Messenger en Instagram Direct.

16-10-2019 Drie nieuwe advertentievormen op Facebook

Recent zijn een drietal nieuwe advertentievormen op Facebook geïntroduceerd. Met de uitbreiding van (video)polls, Augmented Reality en spelletjes wil het online sociale netwerk adverteerders stimuleren om meer  visuele en interactieve vormen in te zetten in advertentiecampagnes.

04-10-2019 Nieuwe tools voor het publiceren van video’s op Facebook

Facebook heeft een reeks nieuwe videofuncties en tools aangekondigd tijdens een presentatie op de International Broadcasting Convention (IBC) in Amsterdam. De nieuwe updates hebben betrekking op Facebook Live, Facebook Watch Party en Facebook Creator Studio.

02-10-2019 Facebook overweegt om aantal likes per bericht te verbergen

In zeven verschillende landen is door Instagram geëxperimenteerd met het verbergen van het aantal likes op een bericht. Dit experiment lijkt goede resultaten te geven, want ook Facebook overweegt nu het aantal likes op berichten te verbergen.

  • 1
  • 2
  • …
  • 82
  • Ouder
  • Nieuwsbrief

    Wil je op de hoogte blijven van de laatste social media ontwikkelingen? Abonneer je hieronder op de maandelijkse social media nieuwsbrief van NSMA.

Incompany trainingen
  • Overzicht
  • Investeren in digitale vaardigheden
  • Online social media training
  • LinkedIn Training
  • Inzichten uit social media
  • Social media marketing
  • Contentstrategie voor social media
  • Social selling
Whitepapers
  • Overzicht
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter
  • Overige
Tips en Tricks
  • Overzicht
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Twitter
  • Overige
Achtergrond
  • Over NSMA
  • Klanten
  • Pers
  • Contact
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • misc
  • Abonneer op onze nieuwsbrief

  • Algemene Voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookie statement
  • Disclaimer
  • Copyright
  • Cookiebeleid (EU)
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om u te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}