Voor organisaties is het belangrijk om de resultaten van social media continue inzichtelijk te maken. Het meten van prestaties op social media helpt om een effectieve aanwezigheid op social media te ontwikkelen en zichtbaar te maken wat de toegevoegde waarde voor de organisatie is. Maar hoe start je met het meetbaar maken van behaalde prestaties op social media?

Het meten van resultaten van social media activiteiten kan veel tijd kosten en onoverzichtelijk zijn. De NSMA Whitepaper ‘Het meten van social media’ helpt marketing –en communicatieprofessionals op weg te helpen bij het in kaart brengen van de behaalde resultaten op social media. In de whitepaper worden voor Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en Google+ de verschillende mogelijkheden om resultaten in kaart te brengen behandeld. Per platform worden de belangrijkste indicatoren gegeven. Deze indicatoren zijn praktische bouwstenen voor het maken van een wekelijkse social media rapportage. In deze whitepaper komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Het meten van activiteiten op Facebook;
  • Het meten van activiteiten op LinkedIn;
  • Het meten van activiteiten op Twitter;
  • Het meten van activiteiten op Instagram;
  • Het meten van activiteiten op Google+.