21-11-2016 / Ayman van Bregt

LinkedIn wil het voor Business-to-Business marketing professionals eenvoudiger maken om gericht professionals te bereiken. Door het adverteren via LinkedIn InMail beschikbaar te maken, kunnen marketeers hun persoonlijke zichtbaarheid verbeteren. In dit artikel staan de mogelijkheden van het adverteren via LinkedIn InMail op een rij.

Vanaf nu adverteren via LinkedIn InMail

Via de LinkedIn Campagne Manager is het sinds kort mogelijk om te adverteren via LinkedIn InMail. Deze nieuwe advertentievorm van LinkedIn heet volledig ‘Sponsored InMail‘ en maakt het mogelijk om professionals één op één gericht en persoonlijk te bereiken via de LinkedIn Inbox. Sponsored InMail is een zinvolle aanvulling naast Sponsored Content en Text Ads die via de campagne manager beheerd kunnen worden.

Mogelijkheden adverteren via LinkedIn InMail

LinkedIn Sponsored InMail biedt voor adverteerders de volgende mogelijkheden en voordelen:

  • Uitgebreide en gerichte content
    De mogelijkheden van Sponsored InMail bieden marketeers de mogelijkheid om relevante berichten te creëren zonder beperkingen in de lengte van het bericht waarbij personalisatie mogelijk is.
  • Conversies die ook geoptimaliseerd zijn voor mobiel
    Het is met Sponsored InMail goed mogelijk om zowel dekstop- als mobiele gebruikers te bereiken met een duidelijke call to action knop.
  • LinkedIn gebruikers bereiken wanneer ze actief zijn
    LinkedIn zorgt ervoor dat het bericht afgeleverd wordt wanneer een gebruiker actief is op LinkedIn. LinkedIn zal wel zorgen dat gebruikers niet overspoeld worden dus hanteert een dagelijkse limiet van het aantal gesponsorde InMail berichten.

 

Onderstaande video van LinkedIn laat de mogelijkheden van het adverteren via LinkedIn InMail zien:

 

 
Marketeers die willen adverteren via LinkedIn InMail kunnen met hun login-gegevens van LinkedIn inloggen bij de LinkedIn Campagne Manager en een nieuwe campagne aanmaken en vervolgens Sponsored InMail selecteren.