21-09-2015 / Ayman van Bregt
LinkedIn heeft een nieuwe versie van de Campagne Manager geïntroduceerd waarmee het eenvoudiger wordt om te adverteren op LinkedIn. Het adverteren op LinkedIn via ‘Sponsored Updates‘ en tekstadvertenties op LinkedIn is vanaf nu gemakkelijk te managen en te optimaliseren via de Campagne Manager. In dit artikel staan de mogelijkheden op een rij.
LinkedIn Campagne manager biedt meer mogelijkheden om te adverteren op LinkedIn
Met de nieuwe LinkedIn Campagne Manager heeft een adverteerder op LinkedIn beter inzicht en meer controle over lopende campagnes door een visuele weergave. De Campagne Manager om te adverteren op LinkedIn biedt de volgende mogelijkheden:
- Zoekfunctie om snel campagnes te vinden;
- Dynamische visuele rapporten die op basis van filters ingesteld kunnen worden;
- Een detailweergave van acties als gevolg van ‘Sponsored updates campagnes’ waaronder likes, shares, reacties en nieuwe volgers;
- Uitgebreid inzicht in het publiek dat advertenties heeft bekeken met bijvoorbeeld demografische statistieken;
- Een planningstool om campagnes klaar te zetten en ze automatisch te laten starten op een aangegeven datum in de toekomst;
- De mogelijkheid om visuele content (met meer inhoud) zoals afbeeldingen en documenten toe te voegen;
- Een overzichtspagina die het makkelijker maakt om verschillende advertentie-accounts te beheren.
Onderstaande LinkedIn-afbeelding laat een voorbeeld zien van de nieuwe Campagne Manager:
Toegang tot de nieuwe campagne manager via de LinkedIn-advertentie login pagina. Na het inloggen kan de nieuwe campagne manager geactiveerd worden.