25-06-2018 / Ayman van Bregt

LinkedIn heeft een nieuwe advertentietype geïntroduceerd om adverteerders hun verhaal beter te laten overbrengen. De nieuwe carrousel advertenties op LinkedIn maken het mogelijk om verschillende advertenties naast elkaar te tonen en zo een verhaal over te brengen. In dit artikel worden de mogelijkheden van de nieuwe carrousel advertenties op LinkedIn toegelicht.

Carrousel advertenties nieuw op LinkedIn

De nieuwe advertentievorm is geïntroduceerd om bedrijven te helpen nog beter een verhaal te vertellen in een advertentie (storytelling). Bedrijven die op LinkedIn adverteren kunnen met een carroussel advertentie beter opvallen bij gebruikers en het merk krachtiger overbrengen. De carrousel advertenties op LinkedIn laten meerdere afbeeldingen zien die gebruikers horizontaal kunnen bekijken vergelijkbaar met de advertentievorm op Instagram en Facebook.

In een bètatest hebben diverse grote adverteerders getest met deze creatieve advertentievorm. Op basis van de test onder 300 adverteerders werd aangegeven na het testen dat 75% in een volgende campagne de carousel advertenties op LinkedIn wil inzetten in de volgende campagne. De belangrijkste argumenten waren meer interactie en goede doorklikratio’s (CTR’s).

De onderstaande afbeelding is een voorbeeld van een carousel advertentie op LinkedIn:

Carousel advertenties op LinkedIn beschikbaar

Door de mogelijkheid om meerdere afbeeldingen te uploaden is het voor B2B organisaties mogelijk om diverse inzichten direct te communiceren middels één advertentie. De visuele impact zorgt voor een betere aantrekkingskracht en het is mogelijk om de advertenties te koppelen aan formulieren voor leadgeneratie of landingspagina’s. De carrousel advertenties op LinkedIn zijn beschikbaar voor alle adverteerders op LinkedIn. Meer informatie is te vinden via de informatiepagina over de carrousel ads.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.