21-02-2018 / Ayman van Bregt
Adverteerders op Instagram kunnen per direct gebruik maken van de mogelijkheid om drie verschillende korte video’s te combineren in een zogenoemde carousel advertentie. De advertenties worden als Instagram Stories weergegeven, een populaire functie onder gebruikers. Dit artikel geeft inzicht in de mogelijkheden van carousel advertenties voor Instagram Stories.
Carousel advertenties komen naar Instagram Stories
Instagram bood al langer aan om te adverteren via Instagram Stories, echter was het tot voor kort alleen mogelijk om één boodschap (afbeelding of video) te delen. Door de populariteit van Instagram Stories bij gebruikers, heeft Instagram ook een toenemende interesse onder bedrijven en organisaties en is besloten om de functionaliteiten verder uit te breiden.
De nieuwe Carousel advertenties voor Instagram Stories werken zoals de reguliere Instagram Stories. Gebruikers kunnen vooruit- en achteruitspoelen in de boodschap en tevens pauzeren om de content rustig te bekijken. De mogelijkheden voor storytelling voor adverteerders worden beter gefaciliteerd doordat de mogelijkheden om een verhaal te vertellen zijn uitgebreid. De mogelijkheden van de carrousel advertentie zijn weergegeven onderaan dit artikel op het Instagram-blog.
Meer leren over Instagram en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!
De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.