Alle afmetingen van social media afbeeldingen voor 2019 op een rij

Afbeeldingen op sociale media zijn een belangrijk onderdeel om het zichtbaarheid te vergroten. Zeker dankzij de opkomst van visuele platformen zoals Instagram en Snapchat, is het belang van afbeeldingen groter geworden. Bedrijven en professionals die een goed verzorgd uiterlijk nastreven en optimaal zichtbaar willen zijn op social media, kunnen het beste ook rekening houden met de verschillende afmetingen van afbeeldingen per social media platform. Dit artikel zet de verschillende afmetingen van social media afbeeldingen voor 2019 op een rij.

Alle afmetingen van social media afbeeldingen voor 2019 op een rij

Ook in eerdere jaren deelden we de verschillende afmetingen van social media afbeeldingen. Tevens deelden we eerder ook de verschillende videoformaten voor social media en de advertentieformaten voor Facebook. Continu veranderen platformen de formaten en afmetingen van afbeeldingen, zo ook in 2019. Het is raadzaam dus om op de hoogte te blijven en de zichtbaarheid van de zakelijke social media activiteiten te waarborgen. Hieronder staan de afmetingen van afbeeldingen op de meest gebruikte social media platformen op een rij:

Facebook

– Omslagafbeelding: 820 x 312 px;
– Profielfoto: 180 x 180 px;
– Gedeelde afbeelding op tijdlijn: 1200 x 630 px;
– Voorvertoning van gedeelde link op tijdlijn: 1200 x 628 px;
– Uitgelichte afbeelding op tijdlijn: 1200 x 717 px;
– Omslagafbeelding evenement: 1920 x 1080 px.

LinkedIn

– Achtergrond header LinkedIn profiel: 1584 x 396 px
– Profielfoto LinkedIn profiel: 400 x 400 px
– Omslagafbeelding LinkedIn bedrijfspagina: 1536 x 768 px;
– Logo bedrijfspagina: 300 x 300 px;
– Hero banner LinkedIn bedrijfspagina: 1128 x 376 px;
– Gedeelde afbeelding op LinkedIn bedrijfspagina: 646 x 200 px.

YouTube

– Profielfoto kanaal: 800 x 900 px;
– Omslagafbeelding desktop: 2560 x 1440 px;
– Voorvertoning video: 1280 x 720px.

Instagram

– Profielfoto: 110 x 110 px;
– Thumbnail van foto: 161 x 161 px;
– Foto: 1080 x 1080 px;
– Instagram Stories: 1080 x 1920 px.

Twitter

– Omslagafbeelding: 1500 x 500 px;
– Profielfoto: 400 x 400 px;
– Gedeelde afbeelding op tijdlijn: 440 x 220 px.

Pinterest

– Profielfoto: 165 x 165 px;
– Voorvertoning pinboard: 222 x 150 px;
– Grootte van pin: 236 px breed.

Tumblr

– Profielfoto: 128 x 128 px;
– Geplaatste afbeelding: 500 x 750 px.

Google+

– Omslagafbeelding: 1080 x 608 px;
– Profielfoto: 250 x 250 px;
– Gedeelde afbeelding: 497 x 373 px / 150 x 150 px;
– Gedeelde video: 496 px breed.

Ello

– Banner afbeelding: 2560 x 1440 px;
– Profielfoto: 360 x 360 px.

WeChat

– Profielfoto: 200 x 200 px;
– Voorvertoning artikel: 900 x 500px;
– Voorvertoning artikel thumbnail: 400 x 400 px;
– Afbeelding artikel inline: 400 px x elke afmeting.

Snapchat

– Geofilter: 1080 x 1920 px.

Weibo

– Omslagafbeelding: 920 x 300 px;
– Profielfoto: 200 x 200 px;
– Banner: 560 x 260 px;
– Instream: 120 x 120 px;
– Voorvertoning wedstrijd: 640 x 640 px.

De website makeawebsitehub.com heeft een handige infographic gemaakt met de actuele afmetingen van alle social media afbeeldingen voor 2019. Deze infographic is onderaan het artikel opgenomen. Klik op de infographic voor een vergroting.

Meer leren over social media? Meld je aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Wekelijks op maandag onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op het NSMA Social Media Weekoverzicht hieronder.

Met het versturen van dit formulier ga je akkoord met ons privacy statement.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om. 

Alle afmetingen van social media afbeeldingen voor 2019 op een rij